בעונג קרב: קים VS קים
רגע אחרי מיקסטייפ הברידרז וספיישל הברידרז בקול הקמפוס, ורגע לפני שהאחיות דיל מתארחות גם הן בקול הקמפוס ואז עולות לפוצץ את הזאפה בחמישי ושישי, שווה לעצור ולחשוב רגע: היי, מה עם הקים השנייה ההיא שאנחנו אוהבים, שגם היא מחזיקה גיטרה באס וקורעת לרוק מהניינטיז את הצורה? כן כן, גברת גורדון מסוניק יות', שבאמת הגיע הזמן שיחזרו לבקר אצלנו.
Casus Belli [מי?]
שתיהן בסיסטיות לוהטות, שתיהן מזכירות לכל המלעיזים שבחורות יכולות להיות חלק מהותי מלהקת רוק ולא בתור קישוט, שתיהן משרתות בלהקות שתרומתן לרוק האלטרנטיבי מכרעת. אה, ואני חושב שלשתיהן קוראים קים. חוצמזה, דיל הקליטה גירסה לפתיחה של באפי, גורדון לפתיחה של הסימפסונז. אני אומר לכם, קשה לבחור. אבל בואו ננסה לעשות את זה בעזרת שני שירים מאותה השנה. ב-1990 קים ג' הוציאה עם להקתה את Goo, האלבום הראשון שלהם בלייבל גדול (DGC), שלדעת רבים הביא להם את הפריצה למיינסטרים של אותה תקופה (שהיה רווי דיסטורשן הרבה יותר מימינו, אבל למי אכפת). באותה שנה קים ד' הוציאה את אלבום הבכורה של הברידרז, Pod, שלקול תשואות הביקורת הביא לפריצתה מהפיקסיז לקהל נוסף וקיבע את מקומה גם כיוצרת וסולנית משובחת ולא רק כקול שני.
Sonic Youth – My friend Goo
[audio:https://haoneg.com/fight/Sonic%20Youth-My%20Friend%20Goo.mp3]
זה כמעט לא הוגן לעלות לזירה כשאת מגובה בעטלף העיוור ג'יי מסקיס מדינוזאור ג'וניור, שנותן עוד נקודות כי הוא ביקר פה לאחרונה וגברת גורדון לא בירכה אותנו בנוכחותה כבר לא מעט שנים. אבל השיר הוא רק תירוץ.
ארטילריה כבדה לטובת גורדון: "Reena"
ותק: 27 שנה, מאז הקימה עם בן זוגה ת'ורסטון מור את סוניק יות'.
סטייל: צורה יותר מאשר תוכן, נויז מופשט יותר מפופ מובנה. אמנות מודרנית, אתם יודעים.
מורשת: אף על פי שמעולם לא למדה מוזיקה ("אני לא מחשיבה את עצמי כמוזיקאית. אני אמנית חזותית שבמקרה מנגנת באס. הרמתי את הגיטרה בקטע פוסט-פאנקי כזה. זו אמנות אמיתית, לא ללמוד לנגן בכלי אבל עדיין לנגן בו"), גורדון וחבריה לסוניק יות' השפיעו לאין ערוך על רוב עולם הרוק כשהכניסו רעש, פידבקים, כיוונים לא שגרתיים של הגיטרה, מבנים הרמוניים ומלודיים אוונגרדיים לשירים שלהם ויצרו סינתזה בין מודעות לפופ ולרוק של זמנם (יחד עם הערצה מוצדקת לגמרי לקרפנטרז) לאמנות אוונגרדית כמעט חסרת פשרות (תלוי את מי שואלים).
פירגון למתחרה: בגיליון לא רחוק במהדורה הניו יורקית של טיים אאוט נשאלה גורדון "מי תנצח במלחמת הבאס הנשי של הרוק האלטרנטיבי: את, קים דיל או ד'ארסי?". והיא עונה: "ד'ארסי? איזו ד'ארסי? [צוחקת] אני לא יודעת, בטח קים". בנוסף, גורדון ביימה את הקליפ של "Cannonball" ואת "Divine hammer" של הברידרז, יחד עם ספייק ג'ונז.
The Breeders – Hellbound
[audio:https://haoneg.com/fight/The%20Breeders-Hellbound.mp3]
מה פתאום דווקא "Hellbound"? ובכן, כדי לתת לשתי הקימיות עמדת זינוק זהה, בחרתי שירים מאותה השנה שאורכם כמעט זהה. מאולץ, אבל זה מה יש. גם ככה זה שיר אדיר.
ארטילריה כבדה לטובת דיל: "Gigantic" בהופעה מ-1988
ותק: 23 שנה, מאז ענתה למודעה של פרנק בלאק שמחפשת "בסיסיטית שאוהבת את האסקר דו ופיטר פול ומרי".
מורשת: התרומה של דיל לפיקסיז הייתה מכרעת, וכמו סוניק יות' גם הם נחשבים ללהקה ששינתה את פני הרוק, ובמיוחד הניחה את היסודות להצלחה הגודלה של רוק אלטרנטיבי בניינטיז. הברידרז הגיעו להצלחה מסחרית רחבה יותר משל הפיקסיז, ולפחות שני אלבומי טריביוט לקים דיל הוקלטו בשנים האחרונות, שלא לדבר על המונח "Cool as Kim Deal" שטבעו הדנדי וורהולז.
פירגון למתחרה: כמו שלומי שבן ושבת, גם קים גורדון ודיל מודעות לקישור המתבקש ביניהן, וב-1995 תרמה דיל קולות לשיר "Little trouble girl", באלבום Washing machine של סוניק יות'.
נו, וזה כבר סתם מצחיק.
אז… מי מנצחת במלחמת הבאס הנשי של הרוק האלטרנטיבי? האם העלמה דיל תעלה על הבמה ביום חמישי כמנוצחת או כאלופה? האם קים גורדון תחזור הביתה לת'ורסטון כאלופה מהוללת או כעלובה ומושפלת? הכוח בידכם, בחרו ונמקו בתגובות!
השיר של סוניק יות' חביב. השיר של הברידרז די סתמי. אז בוא נאמר שקים גורדון הגיעה לחצי גמר בעוד שקים דיל נפסלה כבר במוקדמות (בגלל פציעה בקרסול, לטענתה).
אני אומר יאוחדו הקימיות! ליטל טראבל גירל עובד טוב, אם כי הקליפ מצמרר אותי באיזשהו אופן חולני עם הילד החיזרי המשונה הזה.
אבל אם חייבים לבחור… מצד אחד קים דיל יודעת לשיר יותר טוב ומנגנת באס מאוד פשוט אבל מדויק עם ליינים מבריקים. מצד שני לקים גורדון יש פי עשר יותר סקס אפיל ופראיות על הבאס, מה שגם היא מתבגרת הרבה יותר יפה מקים דיל ועושה מוזיקה הרבה יותר רלוונטית לאורך השנים.
בקיצור, אני עם קים גורדון! או עם קים דיל מודל 88'.
מי אגב המראיין המטומטם ששאל לגבי ד'ארסי? הסתבר לי בכלל שבילי קורגן לא היה מרוצה מההקלטות של חבריו ללהקה, למעט התופים, והקליט אותם בעצמו לפחות בסיאמיז דרים. ד'ארסי היא רק תפאורה. תפאורה חמודה, אבל תפאורה.
השיר המועמד של סוניק יות' די מחורבן לדעתי, אבל גם ככה אני לא אוהב אותם בכלל. דווקא Reena שיר מצויין שמאוד הפתיע אותי, אולי כדאי שאני אקדיש להם קצת יותר תשומת לב.
לעומת זאת הפיקסיז להקה כל כך טובה, וקים דיל היא כל כך נהדרת, שבשבילי היא תמיד המלכה, לא משנה נגד מי היא תהיה.
ואגב, השיר הכי טוב של דיל מהפיקסיז הוא לטעמי דווקא silver, עם הגיטרות סלייד המהפנטות האלה ברקע…
קים גורדון. בלי שאלה בכלל.
בשבילי קים דיל תמיד הייתה הבחורה ההיא שניגנה עם פרנק בלאק. גם הפיקסיז בשבילי הם פרנק בלאק, וככל שהוא נעשה יותר דומיננטי בלהקה (trompe le monde) כך אני אוהב אותם יותר, ואת קריירת הסולו שלו מעדיף מפורשות. קים דיל לבדה לא מעניינת אותי בכלל.
קים גורדון, לעומת זאת, היא אלילה, לא פחות, וגם ורסטילית הרבה יותר (בימינו היא מנגנת בסוניק יות' דווקא גיטרה, ועל הבאס נמצא מארק אייבולד, לשעבר פייבמנט. לפחות ככה זה היה בטורים, אני לא יודע מה קורה באלבום הבא. שיהיה. כשיהיה. שיהיה כבר!)
אין ספק שהקרב קשה, אבל למרות הכל, המנצחת היא קים גורדון.
כבד את אביך ואת אימך !
ובהמשך לדבריו של קלינג, בכלל לא ברור מה הייתה התוצאה אם הקרב היה בין הפיקסיז ובין סוניק יות', ולא בין גורדון לדיל..
דיל, בהפרש שלא היה מבייש את אוסיין בולט.
אגב, מאז שהתחילה הפינה הזו, אני מאד נהנה לחפש קרבות פוטנציאליים, רובם עם מקדם מטופשות גבוה.
מהחביבים עלי:
קרב "אנשים עם פגמים משונים": two headed boy של מלון החלב הנייטרלי מול the man with no skin של שחייני האגמים הגדולים. אפשר להוסיף את the boy with a thorn in his side, אבל הוא עלול לגנוב את ההצגה.
דו קרב בבית הקברות: cemetery gates של הסמית'ס מול cemetery polka של ווייטס, ובטח יש עוד רבים בתחום.
המטופש ביותר ולכן המועדף עלי: דו קרב "הזהר על הברכיים" בין volcano של דמיאן רייס לexercise של קלם סנייד.
בטח שגורדון.
אם כי גם גם איתה יש לי בעיות.
בדרך כלל אני מתאפק שלא להעביר ישר לקטעים של ת'רסטון.
אבל בכל זאת – יאללה סוניק!
אני אפילו זוכר שהייתי בהופעה שלהם בסיטי הול בחיפה כשהייתי בן 15.
היה בזזונה.
דיל – אין לי נימוקים משכנעים, סתם אוהב אותה יותר
קים דיל, נו דאוט אבוט איט!
אלוקים אדירים – היא הייתה בפיקסיז! היא אחראית לכמה מהבייס-ליינס האדירים ביותר ששמעתי בקריירה שלי! יש לה קול יפהפה, והיא פשוט מאגניבה בטירוף.
ובכלל, אם יורשה לי לצטט את ג'ונו: "סוניק יות' זה סתם רעש!"
אסכם ככה, הייתי בהופעה של סוניק יות' לפני שנתיים (לא בכוונה, הם פשוט חיממו את פרל ג'ם) – לא התלהבתי. קים גורדון עצמה נבלעת בצל של חבריה ללהקה, ולא באמת אייקון סקס היסטרי כמו שעשו ממנה. עוד בלונדינית במגפיים וחצאית צמודה.
לעומת זאת, אני מוכן להאבק בקרוקודיל בגודל ממוצע למשך 4 דקות רק בשביל להיות נוכח בהופעה של הפיקסיז.
כן, עד כדי כך.
דיל
בגלל שהיא כוכבת הרוקנרול הנצחית
התמכרות , הנקיון , הבילבול התמידי
השבירות והכוח
כל הניגודים הנצחים שגורמים לנו כל פעם להתאהב מחדש
בדבר הניפלא הזה שניקרא רוקנרול
בגלל שכלכך כיף לשיר את תפקדי הבאס בשירים של הפיקסז
מלכה !!!
קים דיל, בעיקר בגלל שאף פעם לא ממש אהבתי את סוניק יות', במיוחד בהשוואה לפיקסיז.
נטפוק קטן:
"בנוסף, גורדון ביימה את הקליפ של “Cannonball” של סוניק יות’" – צ"ל להיות "של הברידרז".
דברת אמת, ניצן!
ברור שקים דיל! שכחתם שמדובר בבחורה המגניבה ביותר בעולם? הפיקסיז זה לא תירוץ מספק?
נכון שהחיים טובים? הברידז מגיעיות לארץ,ואני לא הולכת להיות שם.
קיוותי שלפחות בקול הקמפוס אני יוכל לשמוע אותן-ונחשו מה? הן לא מגיעות לשם!
עד כמה אכזריים החיים האלה יכולים להיות?!
אוהב נורא את קים דיל
היא כמו אמא גדולה
אם יתאפשר לי אני אנסה להגיע להופעה של הברידרז ביום שישי.
עד אז אני חייב לתת את קולי (ואת כולי) לקים דיל.
הפיקסיז הם אחת מהטופ 5 שלי, סוניק יות' בכלל לא ברשימה (אוהב אותם, אבל לא מכיר מספיק).
ברור שדיל.
אם הן היו ביחד באותה כיתה בתיכון, קים גורדון היתה הכוסית המיוחדג'ת ודיל היתה במחששה איתי.
אויש אני מקווה שהפעם זה יצליח….
עם כל אהבתי לפיקסיז …
השירה הכ"כ "לא מלוטשת" של הגב' גורדון לוקחת בגדול את המתיקות של דיל
זה הקרב הכי מעניין עד עכשיו . סחטיין
מה ש danja כתבה נשמע לי מאוד נכון.
ברם, ראיתי את שתיהן על הבמה – הנוכחות של גורדון היא דבר שקשה לתאר במילים. גם שהיא לא זזה. היא הדבר עצמו. גם בגיל מאוחר וגם בגינס וטישרט.
ועל כן היא לוקחת בפוטופינש
אני לא מסכים איתך לגבי פסטיבל חוצמזה. אני חושב שנעשה פרסופ די אגרסיבי בפייסבוק, בוויינט אלטרנטיב ובכל מיני ערוצים אינטרנטיים, והאינטרנט, כזכור לך, פתוח לא רק לתל-אביבים. גם ככה מי שבעניין של מוזיקה אלטרנטיבית חופר בהמון אתרים ולא הולך לחנות התקליטים הקרובה לביתו (אלא אם הוא גר ליד האוזן בת"א) בשביל שירביצו בו תורה ויעדכנו אותו בנעשה בארצנו.
תמר וחבריה התאמצו מספיק בשביל להרים אירוע שהולך ומסתמן כמרתק. אז הם לא הזמינו את דוד פרץ לנגן, אז מה? בשביל זה יש את אינדינגב.
ברור שקים גורדון.
נתחיל מזה ששתיהן לא ממש באולסטאר שלי של בסיסטים (ובסיסטיות). ליינים מדוייקים של קים דיל? שומעים שכל תו היא מתאמצת להוציא ושהיא ממש קרובה לפספס אותו.
אבל היא יותר טובה מקים גורדון כשזה מגיע לבס, אבל לא בהרבה. אגב, את רוב הבס בתקליטים מנגן ת'ורסטון מור.
מכל הוידאו-ים שיש לסוניק יות' ביוטיוב, דווקא את זה בחרתם להביא? קודם כל, רק ההתחלה והסוף(כלומר, לפני שהשיר מתחיל ואחרי שהוא נגמר) זה אולי מהופעה. השיר עצמו זה בעצם מה שיש בתקליט. למרות שסוניק יות' היו מנגנים את זה בהופעה פיקס כמו שבתקליט. דבר שני, אפילו שהיא עם מיני שריכך את ליבי המאובן, קים גורדון נראית קצת כמו זקנה שעלתה לשיר קריוקי בסופ"ש באילת.
אז בואו נביא וידאו קצת יותר מחמיא לקים גורדון, משהו גם מאותה תקופה של הוידאו של קים דיל:
http://www.youtube.com/watch?v=tlIUzKOzUTc
האמת שקים דיל כותבת שירים יותר טובים משל קים גורדון, אבל קים גורדון בסוניק יות', וזה לא משנה אם זה במקרה או לא ואם כל אחת בסיסטית או בסיסט אחר היו יכולים להיות שם, היא זאת ששם. ועם כל הכבוד שיש לי לפיקסיז, לברידרז ול the amps, סוניק יות' השפיעו ושינו יותר משלושת ההרכבים האלה של קים דיל. וקורט קוביין יכול להגיד כמה סרפר רוזה השפיע עליו, סוניק יות' הם אלו שסידרו לו את החוזה בגפן. וסטיב אלביני יכול להתלכלך על סוניק יות' עד מחר, הם עדיין עושים תקליטים יותר מעניינים מהפיקסיז/ברידרז/אמפס.
אז אולי קים דיל יותר מוכשרת, אבל קים גורדון מנצחת. למה? כי היא בלהקה יותר טובה. וכן, הו כן, זו סיבה מספיק טובה.
(מצטער אם יצא לי דאבל-פוסט, זה נתן לי הודעת שגיאה)