11 באפריל 2008

עונג שבת: אני צריך חופש

"הידעת? טום וייטס נולד עם אח תאום מת. מסתבר שהעובר המסכן שפשף עצמו למוות על הזיפים של אחיו התאום" – טום וייטס שובר שיאים של קשיחות בבלוג העובדות החדש אודותיו (אייטם 44)

  1. לפעמים קשה למצוא את השיר שמתאים בדיוק למצב הרוח שבו אתה (או במקרה הזה: אני) נתון. אבל שווה לחפש. שווה מספיק כדי להיתקל שוב באותו שיר פתיחה מדהים ונדיר ביופיו לאלבום שהסופרלטיבים האלה מתאימים גם לו בצורה מושלמת. החברה שלי, שהטעם המוזיקלי שלה משובח כמעט כמוה עצמה, הכירה לי את The Microphones [בית], הרכב בן איש אחד של פיל אלברום שאחראי גם ל-Mount Eerie. על האלבום שלהם משנת 2000, שנקרא It was hot, we stayed in the water, אמשיך לנדנד לעוד הרבה אנשים במשך הרבה שנים. ולפעמים הוא הדבר הכי מדויק למצב הרוח הלא-מדויק שבנמצא. הרכיבו אוזניות (זה ישתלם) והאזינו לשיר הפותח, "The Pull", שימשוך אתכם אל תוך האלבום המורכב והמרהיב הזה, ממש כמו בשמו. [מפ3]
  2. Pitchfork.tv עלה לאוויר השבוע, ולמרות חששותיי המוקדמות התגלה כמקום נפלא ומרתק. פיצ'פורק השכילו להקים ערוץ טלוויזיה אינטרטי מצוין, כזה שהוא לא סתם ערוץ טלוויזיה פסיבי וגם לא אתר מצ'וכלל שמתנהג רק כמו אתר. זה אתרוויזיה. פשוט נסו ותיהנו, וההנאה אכן מובטחת: בין התכנים של שבוע ההרצה הראשון אפשר למצוא עשרות רבות של קליפים משובחים ממיטב אמני האוף-מיינסטרים החביבים עלינו, פלוס הופעות, סרטים, תכניות מיוחדות (רק על מוזיקה! לא בולשיט כמו ב-MTV), וגם תכנים מיוחדים שמגיעים לבקר לשבוע אחד בלבד, כמו למשל loudQUIETloud, הסרט התיעודי על האיחוד של הפיקסיז ב-2004, שמוקרן השבוע. יופי של איכות, ושימוש נוח למדי. הטלוויזיה הכי טובה שאפשר למצוא מחוץ לטלוויזיה. [נגן בדפדפן]
  3. גם הלייבל המצוין Matador מוסיף קבצים דיגיטליים באחלה מחירים לחנות שלו, והכי חשוב – מעט הכסף שתשלמו על המוזיקה תלך ישר ללייבל ולאמן, בלי מתווכים. הידד! [אנגלית]
  4. אני יודע שרדיוהד רוצים נורא לשנות את המבנה הקיים ולקצר את הדרך ביניהם לבין המאזינים שלהם, אבל אני באמת חושב שפתיחת רשת חברתית מיוחדת למאזיני רדיוהד זה קצת, איך לומר, מריח מאיש יח"צ נלהב מדי. [אנגלית]
  5. נתראה במוצ"ש? אנחנו עורכים ערב היס רקורדס חינמי לגמרי בקפה זאפה בבית ציוני אמריקה, במוצ"ש הזה ב-21:30 (נתחיל בדיוק בזמן, אז כדאי לדייק אם תרצו לראות הכל). הוא יהיה קצר ואקוסטי ויכלול הופעות של שני קדר, מורפלקסיס ודויד פרץ, ותיקלוטי-ביניים שלי. נמכור גם חולצות! אם נספיק להגיע מוקדם, יכול להיות שנתחיל לנגן מחוץ למקום כבר בתשע (אבל אני לא מבטיח). תבואו, יהיה חינם ויהיה כיף ותגידו לי שלום! [עוד פרטים]
  6. יקירת העונג (והלייבל, ולבי האישי) שני קדר עזבה את משרד העיצוב המצליח בו עבדה לטובת עבודה עצמאית כמעצבת גרפית מעולה. הפורטפוליו המחודש שלה עלה לאתר שלה, ואתם מוזמנים להציץ ולהמליץ לכל מי שצריך עבודת עיצוב גרפית יפהפיה במיוחד. [אנגלית, פיקסלים נהדרים]
  7. Gutter Twins, שרק השבוע האלבום הנהדר שלהם הגיע אליי סוף סוף (תודה לך, חנות סאב פופ!) כי בארץ הוא מופץ בצורה לא ממש ברורה, מתראיינים לכל העולם בחודשיים האחרונים והשבוע הם הגיעו גם לפיצ'פורק, שם הם נותנים ראיון זוגי נהדר כתמיד, כולל הציטוט הנפלא שבכותרתו. [אנגלית]
  8. גם ג'ף בארו ואדריאן אטלי מפורטיסהד התיישבו לדבר עם פיצ'פורק על האלבום החדש וכל מה שבא לפניו. [אנגלית]
  9. אני קורא לאחרונה את הספר "פרדוקסים" של ענת בילצקי מסדרת האוניברסיטה המשודרת (תתברך הסדרה הזו, בחיי), והוא גורם לי להיכנס לדיונים פילוסופיים ולוגיים מרתקים עם החברה שלי, שלמרבה שמחתי מחזיקה במוח כה חריף, שכל דיון אינטלקטואלי איתה הוא תענוג בפני עצמו. היקום, או לפחות החבר'ה ב-Ynet, כנראה מצותתים לשיחות שלנו, כי בשבוע האחרון התפרסמו במדור המדע שלהם שתי כתבות על הנושא. הראשונה, על פרדוקסים של מסע בזמן, היא עיבוד מקוצר מהפוסט המקורי של רן לוי בבלוג המצוין שלו "עושים היסטוריה"; השנייה עוסקת בפרדוקס הערימה, שבדיוק סיימתי לקרוא עליו ולדון עליו בתחילת השבוע שעדיין לא התחיל (א-הא! פרדוקס! …סתם). [עברית]
  10. בלוג המוזיקה המצליח ביותר באינטרנט, Stereogum, פותח שלוחה נוספת למכורים לתרבות פופולרית על כל הבליה ונצחונותיה – Videogum. [אנגלית]

  11. נא להבדיל בין התאומות דיל

  12. כמו במקרה פורטיסהד, גם בעניין הדיסק החדש של אהובי לבי הברידרז עדיין לא ממש הגעתי לכלל הכרעה: האם אני אוהב את הדיסק הזה או לא? האם אני נהנה מהרעננות או מאוכזב מחוסר ההמשכיות? לא יודע, אני מניח שהתפוח, גם אם נפל רחוק מהעץ, יגלה את טעמו בקרוב עם שוך ההאזנות הראשונות. בינתיים, קחו לכם את "Bang on" להורדה חוקית ונטולת רגשות אשם, וזיכרו שבמייספייס של הלהקה עדיין אפשר להאזין לכל האלבום. [מפ3; חללי]
  13. בניו יורק פרס תוהים איך זה שמה שנחשב פעם אינדי רוק הפך למה שמכונה אדולט קונטמפוררי. במילים אחרות: מי הסיר לאינדי את הביצים? (והתשובה: אף אחד. הם פשוט לא מחפשים במקומות הנכונים). [אנגלית]
  14. אני לא בדיוק יודע מתי הפכה Robyn, כוכבנית פופ שוודית מסוף הניינטיז, לסחורה לוהטת בחוגי האינדי, אבל מסתבר שזה קרה. העובדה שאת הסינגל החדש שלה, "Who's that girl", מפיקים לא אחר מאשר The Knife עם הסינתים הידועים שלהם, בטח לא מזיקה לאינדי-קרד שלה. [טיוב]
  15. [תודה לגיא] שזיכה אותי, בזכות הזכייה שלו בדיסק של לוקץ' בשבוע שעבר, בתענוג נדיר כשהפיל לי על הראש משום מקום את האמן הבלגי Equinox, the peacekeeper שכותב שירים כל כך יפים ומרכיב אותם בצורה כל כך יפה ובוחר כאלה דגימות נפלאות לשלב בהם, שנותרתי די פעור-אוזניים (דימוי מחריד, סליחה!) וישבתי שעה מול המייספייס שלו ושמעתי שוב ושוב את אותם ארבעה שירים. איזה יופי של דבר, וכמה שאני מחכה עכשיו לאלבום המלא שהוא התחיל לעבוד עליו לאחרונה, ואיזה חרא שאני לא מצליח להוריד את השירים האלה ממייספייס, למרות שהם ניתנים להורדה חופשית. [חלל]
  16. מסתבר שטרוור הורן מ-The Buggles, שהפיק בזמנו את הסינגל עטור הכוכבנים "?Do they know it's christmas" ואמנים כמו גרייס ג'ונס ופט שופ בויז, עומד להקליט גרסה חדשה של "עושה שלום במרומיו" לבקשת הרב הראשי של בריטניה. רגע, מה?! [אנגלית]
  17. זוכי 2008 בפרסי פוליצר הוכרזו השבוע, וביניהם הוענק גם פרס לישראלי שאול פרידלנדר (על ספר העיון הטוב ביותר, "שנות ההשמדה: גרמניה הנאצית והיהודים, 1939-1945"). בפרס לרומן הטוב ביותר זכה ג'ונוט דיאז. זה לא היה מעניין אותי כל כך אלמלא לאורך השנים קראתי כמה וכמה ספרים זוכי פוליצר מהעשורים האחרונים שהתבררו כטובים בצורה מופתית, למשל "מידלסקס" של ג'פרי יוג'נידיס או "הרפתקאותיהם המדהימות של קוואליר וקליי", "השעות" ובקרוב, כך אני מקווה, גם "הדרך" של קורמק מק'קרתי. [אנגלית]

  18. זאת קריסטן בל, מוורוניקה מארס היא באמת לא קשורה, אבל אתם מעדיפים תמונה של איאן בראון? [תודה לרוזה]

  19. פתאום, לקראת ההופעה המתקרבת של איאן בראון, אני נזכר שגם רנן מסיטימיול וגם שחר ממונוקרייב תרמו את גופם ואוזניהם למדע וחזרו מהופעות שלו כשהם מתנועעים קדימה ואחורה וקצף פוסט-טראומתי עולה מפיהם, והם מצליחים למלמל רק "הפרפורמר הכי גרוע ביקום…". ראו הוזהרתם, נא לא להאכיל את הקופים וכנראה שגם לא כדאי ללכת להופעה שלהם. [עברית]
  20. נמאס לכם מכל הזמרות הענוגות שאני אוהב לכתוב עליהן, רוצים קצת רעש מבורך? נסו את האמן הישראלי גדם [חלל], עליו ממליצים בכל פה באתר אני יורק. [עברית]
  21. יאירוה מספיד את צ'רלטון הסטון בשלושה קטעי סרטים שנבחרו בקפידה. [עברית]
  22. הלילה ב-2:00 (אם חישבתי נכון את הפרשי הזמנים – השעה המקורית היא 23:00 GMT) תוכלו להתחבר לאתר של פורטיסהד ולמצוא שם שידור (חי?) של הלהקה מופיעה בעיירה פורטיסהד. מאוחר יותר יעלה המופע לשידורים חוזרים ב-Current TV. אז מה אמרנו? פורטיסהד מוכרים Discbox ב-40 פאונד, שוברים את הכלים מבחינת הסאונד שלהם, ועכשיו מעלים באתר שידור חי של הופעה מיוחדת. השם שלהם גם ככה דומה, למה שלא יחליפו כבר את הפורטיס ברדיו? (לא שאני מתלונן, כן?) [אנגלית]
  23. יש לכם להקת מטאל? אולי תרצו לזכות בהזדמנות להתחרות בפסטיבל וואקן המטורף והמפורסם בגרמניה. אני, למשל, רוצה כבר להשתתף ואני אפילו לא יודע לנגן בגיטרה! אבל זה נראה מגניב לגמרי: אפשר להגיש מועמדות (+שיר במייל) וב-21 באפריל ייערך מרתון מטאל על במת הבארבי, משעות הבוקר. למחרת בערב ייערך שלב הגמר ב-Metal Battle (תודו שזה שם מגניב). רוק און! [עברית]
  24. ואם אתם לא מבינים מהחיים שלכם במטאל, הנה ההיסטוריה של המטאל בדקה אחת. [נגן כזה]
  25. [תודה לרנן] לאחרונה יצא לי להשתמש בפוטושופ לא מעט, ולצפות בלא מעט מדריכי וידאו קצרים לגבי כל מיני טכניקות שלא היה לי מושג לגביהן (שזה, בעצם, כ-98% ממה שאפשר לעשות בפוטושופ). דוני הויל הוא מדריך פוטושופ מסוג שונה. יש לו הרבה issues. זה מצער. [טיוב]
  26. שחר ממונוקרייב גילה ש-Red Snapper מגיעים ארצה בפסח וכמעט זינק מתוך עורו וזעק: רוצו לראות אותם לייב!!! [עברית, מפ3]

  27. Blame Canada. לזלי פייסט

  28. Feist הוכתרה רשמית כמלכת קנדה, כשגרפה בטקס הג'ונו האחרון, המקבילה הקנדית לגראמיז, לא פחות מחמישה פסלונים. [אנגלית]
  29. The Oaks היא להקה חדשה שנשמעת לי מעניינת למדי. אני עדיין לא יודע עליהם הרבה, אבל אפשר להאזין לכל אלבום החדש שלהם, Songs for waiting, באתר הבית של הלהקה, ובינתיים הוא נשמע פשוט מצוין. [אנגלית, פלאש]
  30. יעל רגב, שלא נכללה בסוף בספירת העונג, פרסמה בבלוגה המשובח "אפילו עז" פוסט משובח בהחלט על שיר פתיחה אהוב עליה, ועל הקשר שלו למסעות חייה ולאנשים שפגשה בדרך. [עברית]
  31. מחוץ למסך: יש כתבה נהדרת של עינב שיף ב"העיר" על עשרת הגרופיז הישראליים הגדולים ביותר, אלה שהולכים לכמה וכמה הופעות ישראליות מדי שבוע ומוציאים מאות שקלים בחודש, והיא כוללת לא מעט מהקוראים הקבועים של העונג (אתם יודעים מי אתם!), ובאופן כללי נותנת הצצה מעניינת דווקא על הקהל. מצד שני, אל תקראו את השטויות ששיף כתב על Elbow החדש, הוא מדבר מהתחת (סתם, הוא יודע שאני אוהב אותו, נכון עינב?). [עינב ביקש להגיב: "נכון, גם אני אוהב אותך ואני יודע גם שעדיף לדבר מהתחת מאשר לשמוע ממנו, שזה בערך מה שקורה לכל המשתפכים על הלהקה המשעממת הזו. הכל באהבה כפרות"] [עיתון העיר, זה שלא נמצא באינטרנט. ואם כבר מדברים עליו, אי אפשר שלא לציין את האסון העיצובי שנחת עליו בשבועות האחרונים, מאז התחלף המעצב הגראפי של העיתון. כואב בעיניים]
  32. הופה! אלבום חדש ל-Meat beat manifesto, שעצם ההפתעה הגדולה שלי כאן היא שההרכב הזה, שבמשך עשרים ואחת שנותיו עשה יופי של טכנו, אינדסטריאל, ביג ביט וטריפ הופ לסוגיהם, עדיין קיים. מתוך האלבום Autoimmune אפשר לדגום בצורה חוקית את "International". קצת חלש לטעמי, אבל היי, תמיד אכיר להם תודה על "Prime Audio Soup". [מפ3]
  33. [תודה למאריה] שכותבת: אתמול הוקרן ברקע בגלריה הסרט "הנזיר והדג", סרט אנימציה קצר שראוי להרבה יותר מלהיות מוקרן ברקע. היום נדהמתי לגלות שאפשר לראות אותו באופן חוקי ביו-טיוב! [טיוב]
  34. בניגוד ללא מעט ביקורות שליליות שנערמו לאחרונה, בן שלו – כנראה כתב המוזיקה הטוב בארץ – דווקא מרוצה למדי מפרויקט עבודה עברית 2. [עברית]
  35. כולם מנדנדים לי לאחרונה על Hercules & Love affair, צמד רטרו-דיסקו שמארח את אנטוני הגארטי בקטעים שלהם, מה שהופך את כל החווייה למשונה הרבה יותר, לתערובת חמוצה-מתוקה של שמחה ועצב. הקשבתי כמה פעמים ותייגתי כלא יותר מגימיק חולף, אבל כשגם אייל מרדיו פרימיום מתעקש ואף בוחר בהם לשיר השבוע, אין לי ברירה אלא לתת להם צ'אנס נוסף. [עברית]

  36. אקסל רוז, בימים בהם סין הייתה אפילו פחות דמוקרטית

  37. תכינו את הבקבוקים, ד"ר פפר: אנחנו רק באפריל, ואקסל רוז וחבריו הגישו השבוע רשמית את המאסטר של Chinese Democracy לחברת התקליטים שלהם. בהצלחה. [אנגלית]
  38. אחד מהדברים שכן הספקתי להאזין להם השבוע ובהנאה גדולה וגלויה כמו חיוך של ילד שכרגע קיבל לא סוכריה על מקל אלא ארגז שלם של סוכריות על מקל, הוא הפסקול החינני-זו-מילה-קטנה-מדי-עליו של Juno, שהוא לכשעצמו סרט מעורר חיוכים. קימייה דוסון הנפלאה, שרוב הפסקול סובב סביב שיריה או סביב שירים עם רוח דומה, מספרת לקליבלנד פרי טיימז שכל זה, כמובן, בא לה בהפתעה. וכמו שכותב בחוברת האלבום ג'ייסון רייטמן, זה באמת הגיע בהפתעה כשהוא תהה בקול רם איזו מוזיקה תאהב הדמות של ג'ונו, ואלן פייג' שמגלמת אותה ענתה מיד: קימיה דוסון. עוד ממנה: בשיר הסיום. [אנגלית]
  39. עשרה שירים סטרייטיים אודות גברים הומואים. למה? כי אפשר! מה זה בכלל שיר סטרייטי? כזה שלא מתעסק עם שירים בני מינו? [אנגלית]
  40. מגזין ניו יורק חוגג 40 שנים להיווסדו עם גיליון תרבות מורחב ומלא כל טוב: ספייק לי מספר על Do the right thing (ובדרך גם מפריח תובנות וקנוניות בנוגע לאוסקר), טוני קושנר על "מלאכים באמריקה", כתבת פרופיל בת 9,500 מילה (!!!) על ג'ורג' קלוני, בעיניי אחד מאנשי הקולנוע המרתקים של תקופתנו, וגם: 196 היצירות התרבותיות שהגדירו את ניו יורק ב-40 השנים האחרונות בקולנוע, ספרות, טלוויזיה, ארכיטקטורה, מוזיקה (מהוולווט אנדרגראונד ועד LCD Soundsystem), תיאטרון ועוד. עורכי "העיר", נא לרשום לפניכם: להחליף מעצב גרפי, ולגנוב רעיונות מהגיליון הזה לקראת השנה הבאה, בה תחגוג תל אביב 100 שנות קיום. [אנגלית]
  41. קולין מלוי מהדצמבריסטים מוציא השבוע אלבום בשם Colin Meloy sings live והוא מקיים בדיוק מה שהוא מבטיח. טעמו מתוכו את הביצוע לשיר הנהדר "We both go down together" של להקת האם עם השם המאמם. [מפ3]
  42. והנה עושה רוזאן קאש, הבת של, את הופעת הבכורה שלה בבלוג Measure for measure של הניו יורק טיימז, בו מגוללים מוזיקאים את חבלי היצירה שלהם. [אנגלית]

  43. מחשוף, אלכוהול ו-Autotune. הרוקנ'רול של אבריל לאווין

  44. "קיטלגתי את אבריל כ'מוסיקה קלה', ואני לא חוזר בי. אין כאן מהפכות ואין כאן איכויות נסתרות. אבל עם זה, הדיסק הראשון שלה פשוט מדהים". ג'וס אוהב את אבריל לווין ואין לו שום כוונה להתנצל על זה. גילוי נאות: "Complicated" זה שיר אדיר בעיניי, ובמתן ההצהרה הזו כפי הנראה הפכתי לרווק. [עברית]
  45. [תודה ללאון] באתר של Kudos Records אפשר כבר לשמוע קטעים מהאלבום השלישי של התפוחים, Buzzin' About. [אנגלית]
  46. נמאס לכם כבר לשמוע את אותו הזבל ברדיו? רוצים קצת שקט ושלווה כשאתם נכנסים למכונית? אין שום בעיה – הדליקו את תחנת הציפורים שמשדרת ציוצי ציפורים 24 שעות ביממה. רק באנגליה, למרבה הצער. [אנגלית]
  47. הופה! אלבום חדש ל-Clinic, שהמפגש הראשון והבלתי נשכח שלי איתם היה כלהקת החימום לרדיוהד בהופעה בקיסריה – לעולם לא אשכח את הסולן מנגן במלודיקה בשמש הקופחת. טעמו את "Free not free". [מפ3]
  48. [תודה לשיר] מעריצה פנאטית הכינה ציר-זמן של תספורות ללהקת Black Flag. משעשעיר. [פיקסלים]
  49. עינב שיף התיישב לשוחח עם Destroyer, כלומר דן בג'ר המתכנה Destroyer, אמן שזוכה לשבחים בכל בלוגיית האינדי העולמית (אני עצמי עדיין לא הספקתי לשים עליו אוזן, אבל הנה האזנה מלאה לאלבום שלו). [אנגלית]
  50. כמה חסר פואנטה, ככה ממכר: אתה לא יכול להגיד לי מה לעשות, אתה לא אבא שלי! [צביקטיים בדפדפן]
  51. כבר קראתם אינספור עובדות על צ'אק נוריס (הן עדיין מצחיקות!), אפילו על יאיר לפיד. אבל תודו שלא צפיתם כל העובדות על הוד-חיספוסו טום ווייטס. באנגלית, אף על פי שהיוצרים ישראליים. [אנגלית]
  52. קראתי רק כמה עמודים ראשונים מ-Jessica Farm, קומיקס חדש וסוריאליסטי של ג'וש סימונס שצייר עמוד אחד מתוכו מדי חודש בשמונה השנים האחרונות, ואני כבר רוצה לקרוא את כולו. [קומיקס, אנגלית]
  53. בתכנית האחרונה של All songs considered ברדיו המעולה NPR אפשר להאזין לקטעים חדשים של Death cab for cutie (עוד מהם בהמשך), My morning jacket וגם Eef Barzelay מלהקת Clem Snide. עוד ברשימת החדשים: פורטיסהד, וולף פרייד, Firewater, Elbow ואחרים. תענוגגגגגג. וגם כיף לשמוע כמה השיר של MMJ שונה ממה שאנחנו מכירים מהם, וכמה השיר המצוין של איף ברזילי מזכיר, דווקא, שירים של MMJ. [נגן נוח]
  54. מחפשים משהו מפתיע לשמוע? נסו את השיר הרנדומלי של ההייפ מאשין. בכל פעם שיר אחר. [הייפ מאשין]
  55. ככל שאני מקשיב יותר ל-"I will possess your heart", הסינגל החדש של Death cab for cutie, כך אני יותר ויותר מאוהב בו. הקליף החדש שלו רק מאשש את חשדותיי: מדובר בשיר גדול של להקה גדולה. הוא כל כך גדול, שהוא מפצה על הפיאסקו שמכונה "אלבום הסולו של כריס וואלה". [טיוב]
  56. [תודה לאלעד] שמדווח, אפרופו השיר "Thirty one today" מהעונג הקודם, שבאתר הבית של איימי מאן אפשר להאזין לשיר נוסף, "Freeway" מהאלבום החדש. אבל איך קוראים לאלבום החדש, תשאלו בעודכם שמים את השיניים במקום בטוח כדי שלא יישברו? ובכן, שמו האמיתי לחלוטין הוא @#&*! Smilers. ברצינות. [פלאש]
  57. עשרה שירים על אסירים שמחכים למותם הקרב. האם זה מפתיע שכמעט כל השירים ברשימה הם שירי קאנטרי? האם בארץ זה היה קורה במוזיקה המזרחית? [אנגלית]
  58. חברות התקליטים אוחזות בראשן בתדהמה: לאסט.פם נתנו שירים להאזנה מלאה (לא דגימות של 30 שניות אלא ממש התועבה עצמה!), ונחשו מה? מכירות המוזיקה דרך האתר עלו ב-120%! מה אתם יודעים, שכה אחיה! גלן פיפולז מ-Coolfer מחדד את הנקודה. [אנגלית. השירות המדובר פועל כרגע רק בארה"ב וגרמניה]
  59. הנה רעיון מרענן: לייבלים עצמאיים רבים נוהגים לצרף לתקליטי ויניל שלהם כרטיס קטן עם קוד, שבעזרתו אפשר להוריד את השירים גם בקבצים דיגיטליים, בחינם (כלומר: קנית את התקליט, קבל עותק דיגיטלי עלינו). בבלוג של חנות התקליטים הקנדית Phonopolis, מציעים רעיון מעניין במיוחד: חנויות פיזיות יוכלו למכור גם קבצים דיגיטליים, בשיטה של קודים להורדה. למה לצאת בכלל מהבית ולא לעשות את זה באייטיונז? כי כך יישמר גם הנוהג ואף הטקס (יש יאמרו) שבביקור בחנות תקליטים (שתמכור גם תקליטים ודיסקים כמובן), ההתייעצות עם המוכר ואולי אף המלצותיו. האם רעיון כזה יכול להצליח? לא בטוח, אבל הוא בהחלט פותח את הראש לאפשרויות חדשות. גם הדיון בתגובות שווה עיון. [אנגלית]
  60. צ'אק קלוסטרמן תוהה: לאן נעלמו 4.2 מיליארד דולרים, שמבדילים בין רווחי תעשיית המוזיקה ב-1999 וב-2006. יש לו כמה תשובות. [אנגלית]
  61. אני לא יודע אם זו בדיחת 1 באפריל מאוחרת או לא, אבל Sony BMG, כנראה חברת התקליטים המושחתת והמסואבת ביותר בעולם המערבי, משיקה יחד עם חברת משחקי המחשב Harmonix את משחק הווידאו החדש Record Label, בו תוכלו לשלם לשדרנים, לזייף ביקורות, לרמוס מתחרים ובאופן כללי לעשות כל דבר חוקי או לא חוקי כדי שהאמנים שלך יגיעו לראשי מצעדי המכירות, כי הרי זה כל מה שחשוב במוזיקה. סלחו לי, עליי להקיא על הפלייסטיישן. בווואאאאאההה. [אנגלית]
  62. ססססעמק איזה שבוע היה לי. טוב, בהחלט טוב, אבל רועש ועמוס וצפוף יותר מאוטובוס בינעירוני בבוקר יום ראשון. כל כך צפוף, שיש אייטמים מהעונג הקודם שעדיין לא הספקתי בעצמי לקרוא כמו שצריך (!), ואלבומים חדשים ומצוינים נערמים כאן על השולחן (יותר על השולחן מעל ההארדיסק השבוע, לשם שינוי) ועדיין לא הספקתי לשמוע אותם כראוי. לא הספקתי לראות סרטים, לקרוא ספרים, לא הספקתי לעשות כלום (מלבד הרבה עבודה ולא מעט כיף, אבל אף אחד מהם לא היה מוזיקלי). לכן נקודת העונג הפעם היא לא חדה ומדויקת וספציפית כנקודה, היא יותר פזורה ומטושטשת. היא תקופה, זו שאני מלהג עליה כבר כמה שבועות בעונג, תקופה פורייה ונפלאה שמביאה כל כך הרבה מוזיקה נהדרת לאוזניים שלנו בבת אחת, שלפעמים התגובה ההגיונית היחידה היא לעמוד משותקים כמו צבי שנלכד בזרקור. כשנתאושש, ניקח שבועיים חופש מהעבודה, נשים שוב את האוזניות, נשכב על המיטה ורק נקשיב למוזיקה, מוזיקה, מוזיקה. מקום המקלט והמפלט המוחלט. [סוף]
  63. את קימיה דוסון הכרתי לראשונה קצת אחרי שהיא הגיעה להופעות בארץ, שזה תמיד אחד הדברים הכי מבאסים. שבועות ארוכים הצטערתי שלא טרחתי להקשיב למוזיקה שלה לפני בואה וליהנות גם מההופעה. יש שיקראו למוזיקה שלה אנטי פולק, אבל בתכל'ס אלה פשוט שירי ילדים מבוגרים. בשירים שלה יש תמיד איזו פליאה וקסם ילדותיים ונהדרים, וגם כשהיא שרה על דברים עצובים היא נשמעת בעיקר כמו ילדה קטנה ששברה משהו בטעות ועכשיו היא ממש מצטערת על זה אבל לא יכולה לעשות כלום. ויש בהם גם מין אהבה ילדותית לכל דבר סביבה, חיוכים שלא צריכים באמת סיבה מלבד עצם קיומם. בעמוד הביוגרפיה באתר שלה כתוב "העולם במצב של בלגן וקימיה רואה את זה, אבל היא רואה גם את המוזרות הנפלאה ואת היופי הקבוע שבעולם ובאנשים. והיא מראה לנו איך לראות אותם גם". וזה נשמע כמו עוד סטלן שמתעלם מכל מה שמסביבו אבל זה לא, זו תמימות ילדותית נחוצה בעולם שפעמים רבות כל כך שוקע עמוק מדי בציניות וברוע של עצמו בלי לזכור שיש דרך אחרת. ועם כל הפאתוס של המשפט האחרון שלי, "Tree hugger" של Kimya Dawson & Antsy Pants (שלמיטב הבנתי היא להקת ליווי שמורכבת מילדים) הוא שיר פצפון ומקסים ומלא חיוכים של ילדים. חייכו, יהיה משהו. [מפ3]

שתהיה שבת שבוגי, תאכלו הרבה הרבה חמץ לפני פסח! אם יש לכם רעיונות לספיישל פסח בעונג שבת, אתם מוזמנים לשבקלט בתגובות (מה זה משנה מה זה "לשבקלט"? הרי הבנתם למה התכוונתי!)

37 תגובות על “עונג שבת: אני צריך חופש”

  1. מאת סטיבי:

    טוב, הכנס מחמאות רגילות -כאן-.
    וחוץ מזה:
    אכן לגבי "העיר" (חוץ מדעתו של עינב, אלבו נהדרים).

    והכי קטע: פתחתי את הפיצ'פורקTV והדבר הראשון שעלה שם זה ראיון עם רובין. תיאום כוונות!

  2. מאת תמר [כלשהי]:

    הסינגל של רובין עם הסכין הוא מלפני איזה שנה, אם אני לא טועה, ולמרות שלא מצאתי כלום בחיפוש נדמה לי שהיה עליו אייטם בעונג..
    וסתם ככה בשביל שיר פום הוא לא רע בכלל.
    לאן נעלמו הסכינים?..

  3. מאת תמר [כלשהי]:

    בקשר לפסח.. הברור מאליו זה שירים על חירות/חופש. אבל זה נושא כ"כ רחב ואפשר לקחת אותו למיליון כיוונים.
    בשבילי פסח זה חלונות פתוחים לאוויר רענן עם שמש מהממת ושמיים כחולים כחולים. אחד החגים השווים למרות האוכל המאתגר.

  4. מאת אייל:

    איזה כיף! לא הייתי כשהם הגיעו לכאן בזמנו, גם לא כשריצ'רד ת'אייר תקלט בדינמו דבש – הפעם אגיע, השאלה לאיזו אחת מהשלושה. בהופעה הראשונה הם יהיו בשיא ההתלהבות שלהם, כנראה, אבל גם יגיעו הכי הרבה אנשים. זה במרחק דיווש לא ארוך מהדירה, אז יופי!
    מעניין איך המקום הזה להופעות, איך האווירה שם וכו'. גיא, ספר חוויות מהערב היס, ומי שיצא לו להיות בהופעות אחרות, גם טוב.

  5. מאת ינון:

    למה אף אחד לא סיפר לי את זה קודם?! פאקינג קבעתי את תאריך החזרה שלי לארץ שיתאים להופעה של איאן בראון… אני מקווה בשבילו שילמד לשיר בחודש וחצי שנותרו!

  6. מאת אייל:

    התכוונתי לרד סנאפר, והמקום הוא זאפה קפה. טוב, חוץ מזה אחלה עונג כרגיל.

  7. מאת June:

    אני חייבת לציין שגם אני אוהבת את complicated.

    והשיר סיום ממש חמוד.

  8. דווקא אני נהנתי בהופעה של איאן בראון לפני חודש.

    http://www.notes.co.il/sharabani/42657.asp

  9. מאת אלעד:

    מעולם לא השתמשתי בפוטושופ, אבל דוני הויל פשוט הצחיק אותי. לפי הקטע הראשון מבינים שהכל בהומור. שווה צפייה אפילו רק בשביל הספורט!

  10. מאת פלורי:

    elbow אכן להקה משעממת תחת.

  11. מאת שחר:

    תודה רבה. זה הבלוג הכי טוב בישראל. ממש כיף

  12. מאת amiRach:

    למה אוזניות, למה?
    תמיד אתה נותן אחלה שירים, אבל כבר קנית אחלה מגבר סטריאו ורמקולים מפוצצים, למה לשמוע עדיין באוזניות?
    אף שיר שנתת לא נשמע יותר טוב באוזניות מאשר במערכת הממוצעת + שלי. בדוק. וזה מול אזוניות סטודיו מטורפות של סוני.
    תגידו לא לאוזניות.(חוץ משמיעה מחוץ לבית כמובן :) אז זה דיי מחייב)

  13. מאת יוסף:

    הרקולס ולאב אפאר גימיק חולף? לא יכולת לעשות עבודה טובה יותר בלהראות כמה מעט אתה מבין במוסיקה טובה.

  14. מאת Number 45:

    1) הקישור לשיר הרנדומלי של ההייפ מאשין לא עובד.
    2) מתי ספירת העונג הבאה?

  15. לא הייתי משמיע אלבו אפילו לסדאם חוסיין.
    ואני דווקא מאוד נהנה מהבלגאן בהעיר.

  16. מאת בועז כהן:

    רדיוהד יופיעו בישראל. ספטמבר 2008. מחפשים אתר מתאים.

  17. מאת amiRach:

    בועז – יחסית ידיעה מרעישה הייתי אומר.. מאיפה הידע הזה מגיע?

  18. מאת בועז כהן:

    מקורות מוסמכים
    (-:

  19. מאת מואב:

    amiRach, תגיד את זה אתה לסנהייזר 595 שלי שמחוברות למגבר אוזניות, אבל רק אחרי שתשמע אותן, תעשה לעצמך טובה.
    מזה הרעש הזה שקוראים לו גדם ?? יש דברים שצריך לשמוע במיוט.
    ד"א הגיע לידי תוכנה מעולה לניהול תיקיות המוזיקה, בא בדיוק בזמן לסדר קצת את ערימות הג'יגות שאני אוגר לימי בצורת. http://www.helium-music-manager.com/index.php. מתחברת ללאסט.אפמ והכל !

  20. מאת טל:

    לעשות סדר לקראת פסח! לנבור בארכיוני המוזיקה וביחד עם החמץ לשלוף החוצה מוזיקה שצברה אבק במהלך השנים, ישבה במאחורה של הארון ורק ציפתה שמישהו יגלה אותה באיזה סדר יסודי ויזכר בה, בקיצור נוסטלגיה אבל יותר מגניב. או שריפה המונית של דיסקים גרועים מהשנה האחרונה, אבל זה כבר נבזי.

  21. מאת דוד שפיר:

    ספיישל פסח: עשרת המכות – בחירה של עשרה שירים גרועים (אפשר להגביל לפי ז'אנר, תקופה וכו').

  22. מאת אייל:

    מקווה שההופעה של רדיוהד לא תהיה ברעננה, שלא יסגרו אותה מוקדם בגלל השכנים (ראה ערך שב"ק ס', לוריין היל).
    איפה הימים שלהקות היו נותנות כמה הופעות במקומות שונים בארץ (חיפה, ירושלים… גם תל אביב)

  23. מאת ינון:

    אם באמת רדיוהד יופיעו בארץ ייתכן שיעניין אותם נושא החותם האקולוגי, או איך שלא קוראים לזה בעברית. כלומר – להופיע במקום שיש אליו תח"צ ולא קשור באופן ישיר לזיהום כלשהו.
    עכשיו לך תסביר להם על שאול מופז, ועל אוטובוסים בשבת, ועל זה שהסינרמה סגורה…

  24. מאת בועז כהן:

    יום ראשון, 8 ועשר דקות בבוקר.
    עידכון רדיוהד.

    החפרפרת שלי מוסרת שכנראה שאירוע השנה יקרה במוצאי שבת, 28 בספטמבר, כ"ח באלול, בשעה 20:00, באמפי פארק רעננה. יומיים לפני ראש השנה.

    שתי בעיות:
    1
    הלהקה טרם חתמה על החוזה

    2
    הדרישה היא לסגור סאונד בשעה 22:45 בדיוק.

  25. מאת חייקיל:

    זה לא טוב. תאריך לא טוב. מיקום לא טוב. פשוט לא טוב.

  26. מאת אייל:

    הייתי צריך לקוות לא לקבל מיליון דולר…

  27. מאת דנה:

    מה אתה שח, תמסח? החדש של הברידרז גורם לי לקפץ כאילו פוזר לי פלפל בתחתונים.
    -מקמטת מצח-
    סלח לי לרגע.

    אם כן, רציתי להגיד שיש לך מקרה הפוך ממקרה "סופרים עורבים". נדמה שככל שטוב לך יותר כך הכתיבה שלך הולכת ומשתפרת בהתאם.

    -חוזרת לפזז ברחבי הבית-

  28. מאת Fi_Fi:

    אסון עיצובי. לחלוטין.
    אני ממליצה על אשפוז פסיכולוגי לגרפיקאי החדש של "העיר".

    בינתיים – את התמונות המקוריות מהכתבה העליתי לפליקר שלי, שזה כאן:
    http://flickr.com/photos/michalshanny

  29. מאת mayagi:

    בהלם מהעוול שנעשה פה לאיאן בראון!
    22 באוקטובר 2004, בריקסטון אקדמי, לונדון. אנוכי, עופרה (השותפה שלי לשעבר) ואלפי בריטים משולהבים שרים בקול אדיר את "וואטרפול" של הסטון רוזס כשאיאן בראון לבוש במעיל פרווה מנומר ומשקפי שמש, נותן את אחת ההופעות המרגשות שהיתי בהם. שעתיים של עונג צרוף.
    אל תתנו לשמועות זדוניות להרוס לכם את זה. נשבעת.

  30. מאת Suedehead:

    ואם כבר הופעות:

    מוריסי יופיע בארץ ב29 ביולי. מחר צפויה להתפרסם ההודעה הרשמית 😀

  31. מאת גיאחה:

    והרי תגובת ההנהלה… :-)

    Fi_Fi – הופה! לא שמתי לב שאת אחראית לתצלומים הנהדרים בכתבת הגרופיז. תענוג! עשית עבודה מעולה, וכיף גם להתרשם מהתמונות בפליקר באיכות נורמלית (הדפסה בעיתון לא עושה איתן צדק).

    בועז – פליטה מוקדמת זו בעיה ידועה :-) מנסיוננו המר אני אישית לא אפצח בחגיגות עד שאראה את הפרסום הרשמי, ומי כמונו יודע כמה חוזים כמעט נחתמו אבל בסוף לא. רובם, למעשה.

    מתנגדי רעננה – לא ביקרתי במקום אבל אם תהיה בעיה עם שעת הסגירה, הנה הצעה מהפכנית: להתחיל מוקדם יותר, דמט! אם אנשים יכולים ללכת למשחקי כדורגל בשש בערב, הם יכולים גם להגיע להופעת רוק בשמונה.
    ואני אישית ממליץ על הופעות בקיסריה. ההופעה של רדיוהד שם הייתה מעולה, ואני די בטוח שיש שם תחנת רכבת.

    יוסף – אתה רשאי לקבל את העובדה שיש אנשים עם טעם שונה משלך. אולי זה גם יהפוך אותך לאדם נחמד יותר.

    תמר – וואלה? טוב, כנראה פספסתי את עניין רובין ודה נייף, או ששוב נתקפתי שיכחה וכתבתי משהו שכבר כתבתי בעבר או ששוב נתקפתי שיכחה וכתבתי משהו שכבר כתבתי בעבר.

    אייל – הערב של היס היה בקפה זאפה, לא במיוזיק רום, ולמרות שנהניתי מאוד מהערב עצמו, המקום (ומנהליו) לא בדיוק הראו ידידותיות יתר כלפי האירוע או כלפי המוזיקה, שזה תמוה ממקום שממתג את עצמו כמקום בילוי שמתרכז וסובב סביב המוזיקה, בעיקר הישראלית.
    לגבי המיוזיק רום עצמו – טרם יצא לי לבקר שם.

    עמי – הכל תלוי בסוג האוזניות ובסוג המוזיקה. יש דברים שעדיף לשמוע דרך רמקולים, יש כאלה שהדקויות שלהם והעולם שהם יוצרים לך בראש עוברים טוב יותר דווקא באוזניות. אני, בכל אופן, מזגזג ביניהם :)

  32. מאת מאריה:

    הכתבה על הגרופיז נשמעת מגניבה, אני מתבאסת
    שאין לי גישה לעיתון. אני בטח מכירה כמה מהם.

    העניין עם הלייבל "אדולט קונטמפוררי" נובע כנראה גם
    מהתיישנות האסטתיקה, זו שהתבססה בסוף שנות השמונים,
    כשהחבר'ה היו בקולג', אלה שהיום הם כבר בני 40.

    כל ההתעסקות הזו ב"מה זה אינדי" לחלוטין לא רלוונטית.
    רוב הלהקות שזוכות ליחס כלשהו, מיוצגות על ידי חברות יחסי
    ציבור ומישהו עושה להן בוקינג ועל הכל מנצח לייבל. לייבל חזק
    שאו שכבר נרכש על ידי תאגיד או שאחד מהם מרייר עליו.

    להקות עצמאיות לא יכולות להרשות לעצמן לנסוע ללא הרף להופעות
    רחוק מהבית ולהביא מספיק קהל כדי לכסות את ההוצאות, אלא אם
    הנ"ל מכירות קומבינות, אבל לרוב האנשים שאני מכירה אין מספיק
    קשרים. אז הם נשארים באותו מקום. תקועים לנצח באיזו סצינה.
    ולאט לאט מתאיידים אל האוויר. ופרט לכמה אתרי אנטרנט שיחשבו
    שהנה הם "גילו" אותך, העולם לעולם לא ישמע עלייך.
    ואפילו לא תהיה מספיק "אינדי" בשביל ה"אינדי".

  33. מאת ארז:

    מוריסי בפארק הירקון (איחס, הפארק לא מוריסי), ביורק בפארק הירקון(?), (איחס, הפארק לא ביורק), וגם רדיו הד (בבקשה לא בפארק הירקון!), זה הכל נשמע יותר מדי טוב.
    אם הסינרמה היתה אופציה להופעות אז הכל היה מושלם, כמובן ללא הביטולים הצפויים ברגע האחרון…..אבל מוריסי מגיע לארץ!

  34. מאת יעל:

    לגיאחה: קל מאוד לומר "תתחילו מוקדם", הבעיה היא שבאמפיפארק רעננה קשה לבצע – כל הופעה גדולה שם מלווה בפקקי ענק לקילומטרים. אני גרה בסך הכל בכפר סבא, וכשניסיתי להגיע ללורן היל באוטובוס זה לקח לי כשעה נסיעה (פלוס עוד 20 דקות הליכה מהתחנה שבה ירדתי לאחר שהתייאשתי עד לפארק עצמו) – בשעה ועשרים יכולתי לעשות את המרחק ברגל. בקופות יש גם תורים אימתניים, ואפילו כשהגעת, מצאת חנייה, יש לך את הכרטיס ביד, מיד עליך להמתין שוב בתור מתארך ומרגיז ליד הכניסות. שלא לדבר על כך שלורן היל עצמה לא טרחה להגיע לבאלנס ולכן הגיעה מאוחר לפארק ונתקעה בפקקים שדחקו עוד יותר את שעת ההתחלה…
    ההופעה היחידה שבה כל המחדלים הללו היו בשליטה מפעימה היתה של כנסיית השכל, תודות לארגון מופתי עם המשטרה והאבטחה. אגב, אותה הופעה תוכננה לתאריך ספציפי דווקא כי בימים מסוימים מותר להפעיל הגברה באמפי עד 23:30.

    עוד דבר: זה שיש בקיסריה תחנת רכבת לדבריך לא עוזר בגרוש – התחבורה הציבורית בארץ מסתיימת בשעות מוקדמות מדי, כך שאפילו לו רציתי לחזור מהופעה תל אביבית במועדון ממוצע הביתה כבר אין לי שום אופציות תחבורה ציבורית בשעה שכזו. מערכת התחבורה הציבורית בישראל היא חרפה.

  35. מאת kaz:

    nobody writes better then Udi Sharabni in Hebrew about music and football.

    his review on Ian's show is one of the best gigs review that I read

  36. מאת גיאחה:

    יעל – את כנראה צודקת בעניין הפקקים ברעננה, לא חשבתי על זה. אבל לגבי תחבורה ציבורית בקיסריה – כשאורנג' ערכו פסטיבל בנמל חיפה לפני שלוש שנים, היו רכבות מיוחדות אל ומהתחנה הקרובה (והיא הייתה קרובה מאוד), עד אמצע הלילה כשנגמרו ההופעות. אני מניח שזה אפשרי. וגם – קיבינימט, לפני שמונה שנים רדיוהד הופיעו בקיסריה והכל עבר בשלום שיקבעו להם שלוש לילות רצופים, הם גם ככה יהיו סולד אאוט.

  37. מאת NoB LeSSe:

    “כן, כן, אני יודע. קל יותר להוריד מוזיקה, וגם זול יותר. אבל מה מתנגן בחנות ההורדות החביבה עליכם כשאתם נכנסים אליה? כלום, זה מה. את מי תפגשו שם? אף אחד” – ניק הורנבי

    זה באמת רעיון נחמד לחנות אינטרנט למוזקה או לאימיול, מוזיקה מתחלפת ברקע ומקום לדיאלוג עם מי שמחפש באותו "אוזר" שלך…

כתיבת תגובה