28 במרץ 2009

עונג שבת: קצף יעוור עיני צדיק

אם אתם מנויי דואל ואתם לא מקבלים עדכונים: קבלו אותם דרך פידברנר. אני לא מתחייב על המיידיות של הודעות הדואל האלו, אבל לפחות הן אמורות להגיע לכולם ללא אפליה. אוקיי, עכשיו למוזיקה.

    bill_callahan-sometimes

  1. זה קרה לי פעם. באמצע חלום התעוררתי עם השיר הכי יפה שכתבתי בראש, חטפתי מהר נייר באפלה, שרבטתי את מה שעוד התרפרף לי על קצה התודעה וצללתי שוב בחיוך אל המנהרה החמה של השינה. למחרת, כשהתעוררתי, גיליתי פתק בג'יבריש. לא היה מזור לאכזבתי. רק עכשיו, כששמעתי את "Eid Ma Clack Shaw", השיר חדש לביל קלהאן, לשעבר סמוג, הבנתי שהבעיה לא הייתה בכך שכתבתי לא נכון, אלא בתחושה המטעה של ההישג, באשליית הסיפוק של כתיבת השיר הכי טוב אי פעם. זו הייתה ההטעיה של החלום, לא טעות מציאותית של שירבוט שגוי. ביל קלהאן כתב על זה שיר יפהפה, אבל זו לא חוכמה: הוא כבר אלוף הארץ בכתיבת שירים יפהפיים. איזה שיר עצוב ומרהיב, איזו שורה יפה ועצובה היא "חלמתי שהיה זה רק חלום שהלכת", איזה כיף שב-14 באפריל יש לו אלבום חדש, פרט מהעטיפה שלו כאן למעלה. [מפ3]
  2. הרבה מאוד דברים קורים בפינת "המוזיקה החדשה" השבוע, עד כדי כך שהיא נהייתה שמנה למדי. אל תפספסו.

  3. בצד של הרעים, האלבום החדש של נדב אזולאי, יוצא בהיס רקורדס היום. סקרנים לגלות איך הוא נשמע? בואו להאזין לאלבום במלואו, בחינם, ואולי גם לזכות בעותק. [עברית]
  4. בשבוע שעבר שאלנו האם NIN/JA, המופע המשותף של NIN וג'יינס אדיקשן, מגיע לארץ בקיץ. מבצע בתחנת רדיו גדולה בקליפורני (KROQ) טוען שכן, ועינב שיף מרחיב ומשיג הוכחה כתובה מהתחנה. באלייב פרודקשנז, החברה הישראלית שהביאה את NIN לפני שנתיים, טוענים שאין להם מושג במה מדובר. אני בכל זאת מכין כבר את שרירי הרגליים. [עברית]
  5. bandcamp-logoהגילוי הגדול של השבוע: הכירו את Bandcamp, מתת האל האינטרנטי לעולם המוזיקה (וקללה מרה מאותו אל על ראשי חברות התקליטים הקנאיות). מה כל כך חדשני פה? לא הרבה. האתר הזה פשוט מציע בצורה פשוטה, חכמה וממוקדת-מאזין (או שמא: ממוקדת-מצב-המוזיקה-העכשווי) את מה שהרבה אתרים אחרים מנסים לעשות. כל אמן יכול להעלות את המוזיקה שלו לאתר ולפתוח עמוד האזנה מלאה ובלתי מוגבלת לכל אלבום. לא מספיק? האמן יכול לתת את האלבום ישירות להורדה לפי בחירתו, בחינם, במחיר שהוא קובע או טוב יותר: במחיר שהמאזינים קובעים. גם הפורמטים משובחים: ממפ3 של 128 קב"ש ועד FLAC איכותי במיוחד. לא מספיק? אפשר לעשות אמבדינג לכל שיר ואלבום בכל אתר, בלי הגבלה. תראו למשל את הנגן שיושב בראש האתר מצד שמאל, או זה שיושב כבר שבוע בבאר השמאלי שלי ומשמיע את האלבום המדהים של The Antlers, להקה שלא הייתי מכיר אלמלא האתר הזה וכבשה אותי לחלוטין (הזמנתי את הדיסק, הוא יפהפה!). לא מספיק? כל אמן יכול לפתוח חשבון פייפאל ולקשר אותו ישירות למכירה באתר, כך שהכסף לא עובר ידיים בכלל בדרך (בינתיים. אני מניח שבהמשך הדרך תהיה עמלת מכירה). לא מספיק? הכל מעוצב בצורה נקייה וחכמה, וצריך ממש לחפש בכוח כדי למצוא את הלוגו של האתר ולא לחשוב שמדובר באתר הבית של האמן. לא מספיק? אפשר לעצב את העמוד שלך ושל כל אלבום להנאתך. לא מספיק? האמן מקבל סטטיסטיקות מדויקות על הורדות, האזנות ולינקים, ואוסף רשימת כתובות של כל מי שהוריד את האלבום שלו, לשם עדכונים שוטפים. לא מספיק? כבר ציינתי שכל הסיפור הזה ניתן בחינם לחלוטין, הן לאמן והן למאזין? חברים, מדובר באתר כל כך מתבקש, שלא ברור איך הוא לא נולד קודם בתנאים כל כך מדויקים. מדובר באתר שעומד להזניק את כל הסיפור הזה של מוזיקה דיגיטלית, של "אל תנסה להרוויח כסף מהמוזיקה שלך, אלא *בגלל* המוזיקה שלך", חמישה עשר שלבים קדימה. היס רקורדס כבר משתמשים בזה בטירוף, והשבוע נתן מורפלקסיס את כל האלבומים שלו להורדה חינמית שם, ובקרוב כל האלבומים שלנו יהיו שם להאזנה מתי שרק תרצו. למה? כי לוותר על הדרך הזו זה לפספס את העתיד הקרוב. זה חלום, האתר הזה, חלום. [אנגלית]
  6. פיית' נו מור בישראל? הבסיסט שלהם טוען שכן. [עברית]
  7. זוכרים שדיברנו על NIN/JA, סיבוב ההופעות המשותף של NIN וג'יינס אדיקשן? אז בעוד בני מזל אחרים נהנים מההופעות האלה (בינתיים, אינשאללה גם אנחנו בקיץ), אנחנו יכולים ליהנות מסמפלר להורדה של שתי הלהקות (יחד עם הלהקה השלישית שמצטרפת אליהם, Street sweeper), כולל שירים חדשים שלהן! [זיפ]
  8. [תודה לאביטל] מה יפה: פורטרטים של מוזיקאים עשויים מסרטים של קלטות ישנות. [פליקר]
  9. אני לא יודע מי זה מוזיקאי הפולק ג'ון שאנון [בית], אבל הוא מגיע להופיע בארץ ב-7 באפריל (לבונטין 7, תל אביב). [אנגלית]
  10. לילה אחד של שכרות, הוריד עומר את השיר הזה ממייספייס. בבוקר שאחרי לא היה לו מושג מנין בא השיר. אנא, ילדים, עזרו לעומר לזהות את האמן הכנראה-אנונימי-לחלוטין שאחראי לשיר הזה, וצבעו אותו בצבעים עליזים בתגובות. בתמורה, עומר יקנה לכם עראק (או לחילופין, לא יקנה לכם עראק אם אתם שונאים). [מפ3]
  11. amanda_palmerlick
    גונבת שורה מפי-ג'יי הארווי, נותנת אלבום בכמעט-חינם

  12. freealbumונחשו מה מצאתי בבאנדקאמפ? אמנדה פאלמר מציעה את כל האלבום האחרון והמצוין שלה להאזנה, הורדה חינמית בפורמט מעפן, והורדה במחיר לבחירתכם (החל מחצי דולר!) בפורמטים משובחים שבא לבכות. סוף סוף מפסיקים לדבר על העידן החדש של המוזיקה ברשת ומתחילים להרגיש אותו. [סטרימינג, מפ3]
  13. עוד אמנים מוכרים ואלבומים משובחים שנתקלתי בהם בבאנדקאמפ: Del the funkee homosapien (הראפר המצוין שמתארח גם באלבומים של הגורילאז), לנסז (מוזיקאי ערבי ישראלי מנצרת, מאנשי קקטוס רקורדס). [אנגלית]
  14. מונוקרייב העלו ליוטיוב חמש דקות מצחיקות לאללה מסדנת האמן של גלעד כהנא באוזןבר. וכשאני אומר "סדנת אמן" אני מתכוון "הבחור פשוט דיבר שעה וחצי". [טיוב]
  15. קשה, קשה לכתוב על אינדי, טוענים ב-Gawker, ולא רק בגלל שזו לא הגדרה מוזיקלית רלוונטית. קשה לכתוב על אמני אינדי כי לפעמים, הכתב מתאמץ מאוד לגרום לאמן אלמוני להישמע רלוונטי ומעניין, בעוד האמן עצמו לא שואף להיות רלוונטי. יש משהו מעניין, ואפילו נכון, בטענה שלהם כי התשוקה הבלתי ניתנת לריסון של כתבי מגזינים להתעסק באמנים שוליים שלא רלוונטיים ל-98% מהקוראים שלהם כבר יוצאת מכל החורים (בפעם הבאה שתפתחו את "7 לילות", עברו על "המצעד" במדור המוזיקה שלהם ותספרו כמה מהאמנים המוזכרים שם אמא שלכם מכירה. אמא שלכם היא הקהל הטיפוסי והנפוץ של "7 לילות", לא אתם, מאזינים איכותיים משובחים שלי). מצד שני, העמדה של Gawker מקוממת לא פחות: האם לא צריך לכתוב על אמנים מעולים, רק בגלל שהם "שוליים מבחינה מסחרית"? יש דיון מעניין בבסיס הדברים, אף כי מהר מאוד המאמר הופך להיות (בכוונה) בעיקר מצחיק. [אנגלית]
  16. madi
    אז תגידו לדייב גרוהל שבסוף לא נצטרך אותו

  17. [מוקדש לג'יימס] נמאס לכם מהגיטרה? הנה כמה מכלי הנגינה החדשים שהתחרו על פרס בתחרות גוטמן לכלי נגינה בג'ורג'יה טק. מגניב לגמרי, ויש גם דגימות סאונד! מעניין, בין שאר הפרטים גיליתי שמייסד חברת הרמוניקס (שאחראית ל"גיטאר הירו", בין היתר) הוא ישראלי בשם ערן אגוזי. [אנגלית, פיקסלים]
  18. אפרופו גיטאר הירו, היכונו למשחק הבא בסדרה: DJ Hero. ואנחנו לא מדברים על טייסטו, אלא יותר בכיוון של די-ג'יי שאדו וזי-טריפ הגאונים. כלומר: יותר היפ-הופ, פחות טראנס. [אנגלית]
  19. [תודה לניצן] Lost Channels, האלבום החדש Great lake swimmers הענוגים, ניתן להאזנה מלאה בחינם בלאסט.פם יחד עם פרשנות של הסולן טוני דקר. זוכרים שפעם הייתי נותן מלא מפ3ים בודדים להאזנה מאלבומים חדשים, ועכשיו אני לא צריך כי האמנים כבר מעלים הכל לסטרימינג? איזה כיף זה. (ועוד על זה, והרבה, בפינת "המוזיקה החדשה"). [לאסט.פם]
  20. בקרוב הוא בלוג מוזיקה ישראלי, שכפי הנראה עוסק בעיקר בהופעות חו"ל קרובות: דרים ת'יאטר, דפש מוד, כאלה מין. אחלה דווקא. [עברית]
  21. [תודה ליניב אידלשטיין] הצעת החוק הראשונה של אובמה: להגן על סטיבי וונדר בכל מחיר. [אנגלית]
  22. פוסט מרתק של שמעון אדף, ודיון מרתק בעקבותיו, על הקשר בין שירה ומוזיקה, וגם הקראת שירה ומוזיקה. בימים אלה אני קורא את "פנים צרובי חמה" של אדף, ומדובר בספר יפהפה בצורה יוצאת דופן, בכל אספקט. אם תמיד אומרים שמחפשים את The next Great American Novel, אני חושב שמצאתי את מקבילו הישראלי. [עברית]
  23. ריקי לי ג'ונס כתבה עליו שיר, טום ווייטס הכניס אותו לאלבום, ג'וני דפ פתח איתו מועדון. מי זה לעזאזל צ'אק אי ווייס? [עברית]
  24. געגועים: 6 האירוחים המוזיקליים הכי טובים בתכנית של קונאן או'בראיין, כולל הווייט סטרייפס, טרייב קולד קווסט, אט-דה דרייב אין (וואו, זה נראה גרוע בעברית) ועוד אדירים. [אנגלית, וידאיוים!]
  25. [תודה ליותם] אחד המשחקים האהובים עליי, בכל פורמט וזמן, הוא משחק הזיכרון. הנה משחק זיכרון מוזיקלי – נראה אתכם! [פלאש]
  26. אנגלמאייר, המאייר המבריק והמופרע, הכין לנו משחק קטן וטיפשי להחריד לחג הפסח ("טיפ: משתלם יותר מוזיקלית להפסיד במשחק", כותבים במייל המצורף). [עברית, פלאש]
  27. אורן ראב על ספיינל טאפ מוקומנטרי הרוק האגדי (שעדיין לא ראיתי – איי! אל תרביצו לי, קורה!) [עברית]
  28. pelenoia
    נשבעת לך, הוא צלצל! -בונ'ה, את פלאנואידית

  29. אם אתם עדיין לא מנויים לרסס או מבקרים בקביעות בדורבנות, האתר המחדש את השפה העברית, אתם פשוט מפסידים את אחד האתרים הכי טובים בארץ. אני יודע שכבר המלצתי עליהם בעבר, אבל אני פשוט מתמוגג מול הברקות כמו צמחונאצי, צבּאוּת, פלאנויה ועוד. עכשיו רק להכניס את כל ההברקות האלה לשימוש יומיומי. [עברית]
  30. כיף כיף פור קיוטי! Death Cab מוציאים EP חדש, וסטריאוגאם מזרימים את כל השירים מתוכו בזה אחר זה. בינתיים יש כבר שלושה. [אנגלית, סטרים]
  31. הצצה מגניבה לגמרי לתוך מפעל האוזניות של Sennheiser, מיצרניות האוזניות הטובות בעולם (אלה שלי!). בסוף הם גם הלכו לבדוק את האוזניות הטובות במיוחד, שעולות לא פחות מאלף דולר. [אנגלית, בעיקר פיקסלים]
  32. [תודה לרוזה הגולשת] סטיבן קולבר עשה זאת שוב: הוא פקד, המעריצים מילאו את רצונו, NASA תקרא על שמו חדר בתחנת החלל שלה. [אנגלית]
  33. אחרי סרז' גינצבורג, גם האלבומים הקלאסיים של נירוונה, להבדיל, זוכים להדפסת ויניל משובחת של 180 גרם. Nevermind, In Utero וגם האנפלאגד (שיש לי בוויניל!) יודפסו מחדש. רק שמישהו, בבקשה, יעשה רימאסטרינג לנוורמיינד. [אנגלית]
  34. [תודה לשיר] האתר הכי שימושי שנתקלתי בו מאז החברה שלי ואני עברנו לדירה משלנו: Still Tasty עונה על השאלה המנקרת כשאתם בוהים במקרר ומוצאים שם חמאה בת חצי שנה: "האם עדיין אפשר לאכול את זה, או שזה כבר מקולקל?". מידע חיוני, פשוטו כמשמעו. [אנגלית]
  35. wtwta

  36. [תודה למאות אלפי השולחים] ידענו שהספר האהוב ארץ יצורי הפרא עומד לזכות לעיבוד קולנועי של ספייק ג'ונז (להיות ג'ון מלקוביץ', אדפטיישן, וכמה מהקליפים הכי טובים שאתם מכירים), אבל לא ידענו כמה מרהיב יהיה הטריילר. הגדיל לתאר זאת אורון שמיר כ"יצירת אמנות". לא הסרט, הוא עדיין עשוי להיות מחורבן, אבל הטריילר – מושלם. ועם המוזיקה של ארקייד פייר בכזה תיאום מושלם – אני בשמיים. [וידאו. אל תתעצלו, צפו בקוויקטיים איכותי]
  37. וברשת נפוץ וידאו יפהפה בבימוי ספייק ג'ונז, כנראה קליפ הסקייטבורד הכי מגניב שראיתי. [וידאו]
  38. רוצים למצוא מוזיקה חדשה שתקלע לטעמכם? עכשיו, אחרי שגם לאסט.פם הצטרף לפנדורה והרדיו שלו נחסם עבורנו (ראו פינת "המוזיקה החדשה" לפרטים), זה בדיוק הזמן להכיר 20 שירותי מוזיקה ואתרי מוזיקה שירחיבו לכם את הטעם הטוב. את חלקם אתם כבר מכירים, אני מתאר לעצמי, ועדיין תמצאו שם חידושים משמחים (ומה משמח יותר ממוזיקה חדשה?). [אנגלית]
  39. [תודה לאורטל] לנגה שלו המעולה יש מייספייס מחודש, כמדומני עם שירים חדשים. [חלל]
  40. [תודה לשני] בשבוע שעבר הצצנו לרשימת הקליפים שנאסרו לשידור מטעמים שונים ומשונים, אחד מהם היה קליפ המופת "Closer" של NIN. שני מדווחת על סרטון Making of מעניין ביותר, כולל הערות של הבמאי, שעלה עכשיו באתר הווידאו החביב עליי. [וימאו]
  41. באתר "להפעיל מחשב כמו הילדים", שהוא יוזמה מבורכת בפני עצמה, מחלקים עותקים חוקיים של האנטיווירוס המוערך (ובעל השם המעולה) NOD32. רוצים עותק? נסו את מזלכם. [עברית]
  42. מישהי התלוננה לא מזמן בתגובות שלא התייחסתי בכלל לאיחוד המשוער של פיית' נו מור. ולמה שאתייחס, אם נמרוד מטאפאס וטאפאס עושה זאת טוב ממני? [עברית]
  43. [בזכות נמי] אחת מתופעות הלוואי החביבות עליי של וידאו גולשים ברשת הוא האימוץ ההדרגתי של הרעיון על ידי משרדי פרסום. בהתחלה זה היה מאולץ, אחר כך חורקני, ועכשיו זה מניב תוצאות משעשעות ומעוררות השראה ברגעים הטובים ביותר שלהן. למשל זה: סמסונג פיתחו איזה כרטיס זיכרון מגניב, לא ממש התעכבתי על הפרטים. ישב וחשבו: איך נראה שהוא ממש מהיר וטוב? במקום לרקוח עוד אנימציית תלת מימד חלקלקה עם קריין, הם פשוט לקחו רעיון מגניב, מצלמה ביתית וערכו סרטון כייפי, בו מחברים מלא כרטיסים כאלה כדי ליצור מחשב ביתי סופר-מגה-אולטרה-מהיר. גיקים, היכונו להרטיב במכנסיים. [טיוב]
  44. inside-shakespeare-and
    שייקספיר אנד קומפני, בפריז (הייתם שם? יאללה, תשוויצו בתגובות)

  45. [תודה לשיר] ביביליופילים, היכונו לנגב את הריר: תמונות מרהיבות מחנויות הספרים הכי מעניינות בעולם. יש הרבה כאלה, ולאחרונה נתקלתי בחנות הטובה ביותר בה הייתי בתל אביב, "האלפר'ז" באלנבי. [פיקסלים]
  46. מסיבות שרק ראפרים מבינים, הראפר המצוין MF DOOM הפך לאחרונה פשוט ל-DOOM. אני יודע, זה ממש חסר משמעות, אין לי מושג מה קורה פה. אם נתעלם לרגע מעניינים שוליים כמו השם שלו, האלבום החדש שלו ניתן להאזנה במייספייס, שזה ראוי ל"הידד!" כן ואמיתי בהחלט. [חלל]
  47. ידיד המערכת שי ליברובסקי, דיגיטל_מי בשבילכם, נותן להאזנה סט של קולדקאט ששינה את חייו. מי יודע, אולי 18 הדקות האלו ישנו גם את חייכם? [עברית, מפ3]
  48. [תודה לבועז] בהאפינגטון פוסט מנתחים בהתפעלות את הפרויקט Thru-you של קותימאן, כדי שלא תעיזו לשכוח כמה הוא גדול. [אנגלית]
  49. last-fm[תודה לניצן] הרדיו החינמי והמצוין של Last.fm מפסיק להיות חינמי, ויעלה 3 יורו בחודש לכל המאזינים (מלבד גולשי ארה"ב, בריטניה וגרמניה). מבאס, וגם מעלה מחשבה מעניינת: האם זה המודל העסקי שלאסט.פם תכננו? האם זה מגיע כדי להחזיק את לאסט.פם בחיים, או כדי לפצות בצורה הוגנת יותר את האמנים בתמלוגים? וחשוב יותר: האם זה עתידם הצפוי של שירותים חינמיים אחרים? מייספייס? בנדקאמפ? פייסבוק? [אנגלית]
  50. ברוס וורילה טוען: משתפי הקבצים זמנם עבר. הנה, הוא מצביע בשמחה לאיד, גוגל טרנדס מראה צניחה של 75% במילות החיפוש "free mp3s", "file sharing" ו-"free music". ואני טוען: ברוס, יא חתיכת מטומטם עם הראש בחול. מי מחפש מונח כמו "file sharing"? בטח לא אנשים שרוצים להוריד מוזיקה. התוצאות האלו לא מראות בהכרח ששיתוף הקבצים מת. זה יכול להצביע על כך שאנשים פחות מחפשים דברים כאלה, וכבר יודעים איפה למצוא אותם: למשל, באתרי טורנטים (ולראייה, חיפוש המונח "טורנטים" עלה ב-75%). או בתוכנות עצמן. או בבלוגים שמשתפים מוזיקה (עלייה מתמדת), או בראפידשייר (נסיקה של 300% תוך שנתיים!), או באתרי סטרימינג חוקיים יותר או פחות. [אנגלית]
  51. [תודה לשגיא] אז אפרופו האייטם הקודם, ואפרופו Bandcamp ושירותים כמו Spotify [מאמר מעניין] שעבור חלק קטן מאוכלוסיית העולם מציעים מוזיקה זורמת כל הזמן (ובשאיפה: את כל המוזיקה), בקראנץ'-גיר כבר לא תוהים איך ייראה השלב הגדול הבא של המוזיקה ("הענן", סטרימינג זמין ותמידי של כל המוזיקה בעולם), אלא איך המצב הזה ישפיע על הדרך בה אנחנו תופסים הקלטות של מוזיקה (עד עכשיו: כמשהו גשמי או לפחות אסיף, שיש לנו מטרה לצבור כמות מסוימת ממנה). שאלה טובה, שמעלה מחשבות מעניינות: איך ייראה עולם בו אנשים לא מכירים בכלל את המונח "אין לי את האלבום הזה"? איך ייראה עולם בו אנשים לא מכירים בכלל את מושג הבעלות על מוזיקה, ולמה זה בכלל רע? (רמז: זה לא). [אנגלית]
  52. מה שנהדר בעיניי הוא שאנחנו מתקרבים בקצב מהיר משחשבתי לעבר "הענן" שמזכירים בטק-גיר, כלומר אותה טכנולוגיה שתאפשר לנו גישה תמידית לכל שיר בהיסטוריה המוקלטת תמורת מנוי חודשי זול. זה נהדר בעיניי כי מאז שקראתי את ריק רובין מדבר על זה, זה כל מה שאני יכול לחשוב עליו בכל פעם ששואלים אותי "מה לדעתך יקרה בעתיד של המוזיקה?" (שואלים אותי את זה יותר משחשבתי שישאלו). וחשבתי שזה ייקח עוד הרבה, הרבה יותר זמן. חשבתי שזה ייקח חמש שנים. ונכון, זה עוד לא קורה, אבל עברה שנה וחצי מאז הראיון של רובין, לא הרבה זמן, והנה אנחנו על הסף, והולכים ישירות לשם. אותי זה מרגש. [אנגלית]
  53. גלן פיפולס, הפרשן של Coolfer (ומהשבוע של Billboard) ממהר לפוצץ את הבלון של בנדקאמפ ואחיותיה: להאזנה חינמית, הוא טוען, יש חסרונות רציניים. "כל רגע בו צרכן מאזין למוזיקה זורמת בחינם, הוא רגע בו הוא לא מאזין למוזיקה שנרכשה בכסף". מחשבה נכונה מבחינת הארנק, אבל כזו שמתעלמת מחלק ניכר מהעולם האמיתי והמגמות: הצד השני של המטבע הוא שאנשים, כמגמה, גם ככה לא קונים דיסקים. אז במקום להאזין למוזיקה שגנבו, יותר ויותר אנשים מתחילים להאזין למוזיקה זורמת חוקית. אם אני צריך לבחור בין שתי האופציות האחרונות, אני מעדיף את השנייה (מבחינה כלכלית, עסקית, יו ניים איט). לכל הפחות, כך יש לי כלייבל שמץ של אפשרות לכוון את המאזין לאן שאני רוצה, או להציע לו משהו אטרקטיבי יותר. בכל מקרה, אין להתעלם מהדאון-סייד שפיפולז מציין. מה דעתכם בעניין? [אנגלית]
  54. [תודה לניצן] בוואלה כותבים על MP3HD, פורמט עתידי חדש שישדרג את המפ3 הרגיל (ויכונה כאן לאלתר: מפ3חד). החדשות הגדולות: האיכות תגדל, ואיתה גם הנפח, בערך פי 4, כך ששיר ממוצע בן 4 דקות ישקול כ-25 מגה. אז – שאל גיא את ניצן בשרשרת מיילים מעניינת – למה בכלל צריך את זה? נניח שזה יתפוס, נניח שאנשים ירצו איכות גבוהה יותר לקבצים הדיגיטליים שלהם (מן הראוי שירצו, המסכנים!). הם יצטרכו: א. נגנים בעלי נפח גדול יותר כדי להכיל כמות דומה של שירים שיש להם על הנגן (או ההארדיסק) עכשיו. ב. לשדרג או לעדכן את הנגנים שלהם (מכשירים ניידים או תוכנות מוזיקה) כדי שילמדו לנגן את הפורמט החדש. ובכן, הרשו לי לחשוף בפניכם את העתיד! ~מוזיקה דרמטית~ זה כבר קיים, קוראים לזה FLAC, ומי רוצה לשמוע מוזיקה בפורמט סאונד איכותי שגדול בערך פי 4 ממפ3 כבר עושה את זה. הוא עושה את זה בנגנים גדולים יותר, ורובם כבר יודע לתמוך בפורמט הזה, כמו גם תוכנות המרה שיודעות לתמוך בו (ציינתי שהוא קודק חופשי). מפ3חד, לך מפה. אף אחד לא צריך אותך. [אנגלית]
  55. spring-here-it-comes
    (cc)

  56. "הנה בא אביב, בא אביב", שר נדב אזולאי באלבום הבכורה שלו, ועוד שנייה פסח והאביב באמת בא. הפרחים זורחים בכל פינה, הצבעים מושלכים כמו מידיו של צייר מאוהב. העונה האהובה עליי התחילה, ולראשונה מזה הרבה הרבה מאוד זמן, אני תקוע רוב שעות האור במשרד בלי חלונות. בחמישי הזזנו שעון (אני אוהב את הביטוי הזה, "הזזנו שעון"), וביום ראשון יהיה לי קל יותר לצאת מהמשרד בשעות האור, להרגיש שעוד לא נגמר לי היום. ובכל זאת, כשאני כן עובר ליד חלון במשרד, בימים הנעימים והיפים האלה, כשהאוויר נדמה קל יותר והצבעים הופכים פסטליים, אני רק רוצה החוצה, לרוץ במדשאות. "Outside" המצוין של Secret life of Sofia לוכד בדיוק את התחושה הזו, אם כי קייל וילסון (שתמיד נדמה לי שהוא קנדי, והוא לא) נתקף חשק עז החוצה דווקא בימי שלג. עוד מעט יגיעו ימי השרב הנוראים, ושוב לא נוכל לנשום. זה הזמן, אם יש לכם כמה שעות, פשוט לצאת החוצה בלי שום מטרה. לשוטט, לנדוד, להריח, לנשום עמוק. זו העונה הכי יפה בשנה. [מפ3]

שתהיה שבת שבוגי, צאו החוצה אם אין גשם!

32 תגובות על “עונג שבת: קצף יעוור עיני צדיק”

  1. אם אני כבר ער, ננסה לראשונה להיות המגיב הראשון.
    the antlers – לא התחברתי.
    נדב אזולאי – שוב , כבוד ענק ויופי מענג.
    באנדקמפ – אתה בטוח שזה חדש?? כבר נראה לי שביקרתי שם מספר פעמים . בכל מקרה , בהחלט מבורך.
    גלעד כהנא – לא יודע אם זו הייתה סדנה או מה, אבל היה פשוט ענק.

  2. מאת עודד:

    בקשר לסעיף 12: אני מסכים יותר שהעמדה של Gawker היא מקוממת (מי קובע שמדובר "באמנים שוליים שלא רלוונטיים ל-98% מהקוראים שלהם"? איך אפשר לדעת אם האמן והמוזיקה "רלבנטיים" בלי להקשיב להם?). לכל אחד הזכות להישמע ולאמני אינדי (לא בגלל שהם אינדי אלא בגלל שמעריכים אותם כטובים ובעלי פוטנציאל) יש אפילו צורך גדול יותר בחשיפה מלאמני מיינסטרים (שחלקם עובר לשחק בלהיות סלבריטי). חוץ מזה, לאינדי, כאנדרדוג, יש לפעמים סיפורים מעניינים למדי על נקודות ההתחלה והמאבקים הראשוניים של הקריירה (קחו לדוגמא את ה-Flying Black Hats, זוג בעל גישה שונה למדי כלפי תעשיית המוזיקה).

  3. מאת כל המניאקים נולדו בניתוח קיסרי:

    השבוע הסתיימה העונה השנייה וכנראה האחרונה של "פלייט אוף דה קונקורדז". ברט וג'רמיין העדיפו לפרוש בשיא ולא לעשות עוד עונה מתוך אילוצי מעריצים ורייטינג.
    מי שלא ראה שיקדים ויראה.
    http://www.youtube.com/watch?v=-re8z-H1UqY&feature=channel_page

    וכמו כל שנה אני ממליץ בחום על ההגדה של אנגלמאיר – כי הסדר לא חייב להיות מצחיק רק אחרי הכוס השלישית.

  4. מאת עופר:

    הטריילר של ארץ יצורי הפרא הוא סתם טריילר עם שיר של ארקייד פייר. הוא כלכך סתם טריילר (זתומרת בנוי באותה צורה שבה בנויים כל הטריילרים – קאטים שהולכים ומתקצרים ו"משפטי מפתח") שהוא אפילו די הוריד לי את הרצון לראות שנדחלק אצלי בצורה מאוד חזקה למשמע המילים "ספייק ג'ונז" ו"ארץ יצורי הפרא". אפילו השיר של ארקייד פייר בנוי כמו סתם קטע מוזיקלי שמלווה טריילרים.

    הסרטון עם הסקייטבורדים לעומת זאת, ממש אדיר.

    וגם- אלבום חדש לביל קלאהן! והוו! רוקנרול!

  5. מאת צ.:

    זהו זה.
    פספסתי את חגיגת יום ההולדת של מורפלקסיס כי אני לא מנויה על העונג במייל ראשי.
    זו הפעם האחרונה שדבר כזה קורה.

    יש הנחה לטמבלים?

  6. מאת שחר:

    ניתנה הוראה להשוויץ, ועל כן –
    הייתי בשייקספיר אנד קו, ומגניב שם.

  7. מאת איתי:

    וואוו
    שני הספייק ג'ונז השאירו אותי המום בפעם המי יודע כמה לנוכח הדבר הכה מוכשר הזה
    וגם, האנטלרז מדהימים כבר חודש וחצי שאני שומע אותם, נתתי לאייפוד הרעב אבל ללא תוגובה אז אני שמח שאתה חשפת אותם לכולם
    והכי גם – years זה הפרוייקט צד של אוהד בן שיטרית, שהוא מנגן ב do make say think האליליים וגם מנגן לפייסט ובכלל חבר בברוקן סושיאל סינס, הדיסק שלו ממש ממש טוב ולי יש בקשה קטנה: אוהד בן שטרית זה נשמע די ישראלי לא? משהו יכול להביא אותו לכאן כבר, עדיף עם כל החברייה שלו????

  8. מאת סתם אחד:

    החידוש הגדול ב- mp3hd, בניגוד לשאר פורמטי הLossless למיניהם (פלאכ לדוגמה) הוא התמיכה למפרע. כלומר, כל מכשיר נייד שיודע לנגן mp3 אמור לדעת גם לנגן את הפורמט החדש.
    זה כבר חידוש משמעותי. אין כ"כ הרבה נגנים שיודעים לתמוך בפלאכ או בשאר הפורמטים האיכותיים יותר. לראשונה, כל בעל נגן צ'יקמוק USB, יוכל לקחת איתו מוזיקה איכותית לדרך.

  9. מאת music snob:

    הספייק ג'ונז הזה חיסל אותי טוטאלית. וגם unkle.

  10. מאת הדיוט פרובנציאלי:

    יאאאיייי! אתה לא יודע כמה תמונות ילדות העלת לי מהאוב עכשיו עם הטריילר הזה לארץ יצורי הפרא.

    ובנוגע ל- 7 לילות: נכנסתי, קראתי, עיינתי, התעניינתי ואני חייב לשאול רק שאלה אחת: אם יהודה נוריאל ממש מרוצה מהדיסק החדש של אייל גולן, מפרגן לכל שיר באופן אישי, מתלהב מהקול הוירטואוזי של הזמר, נהנה מההפקה, ממליץ עליו כאלבום מושלם לסוגו ואחרי כל זה נותן לו רק שלושה כוכבים – מה זה אומר? כלומר, אני לא מת על אייל גולן, אבל בכל זאת קצת קשה לי להבין.

  11. מאת אסף רע:

    44 – האייטם על גוגל טרנדס הפיל אותי מצחוק. מעקב אחרי כמות החיפושים של 'Freemp3s'?? טוב שהוא לא הסתכל על כמה חיפושים יש ל"נאפסטר".

    והרגליים של אמנדה פאלמר לעולם לא יהיו טעימות כמו של פיג'יי, אז שלא תטרח אפילו לגלח אותן.

  12. מאת נמרוד:

    גיאחה – הפתרון של "גישה לכל שיר בעולם עבור מנוי חודשי" הוא הגיוני. אבל הוא הופך את כל ספקי האינטרנט/ספקי המוזיקה בעולם למשלמי תמלוגים. וכמו שכולנו יודעים, כיוון שעל השמעות ברדיו קשה לעקוב הרבה יותר מאחרי מכירת אלבומים (לפחות כאלו פיזיים) ולכן מוסר התשלומים של תמלוגי רדיו הוא אפילו פחות טוב מזה של מכירת אלבומים. זה פותח גם שלל בעיות של חלוקת הרווחים, בעיקר כאשר המשתמש משלם על השירות בישראל, אבל מאזין לשלל אמנים סקנדינביים מופלאים.

    ובנוגע לשבעה לילות – נפלת הפעם על שבוע מיינסטרימי למדי וידידותי לאמא (מיכל אמדורסקי, אייל גולן) – אבל הבעיה נוצרת מהעובדה שמבקרי מוזיקה הם אנשים שמאזינים להרבה מוזיקה, ולכן יש להם טעם אנין מהממוצע, ומקבלים שכר רעב על הכתיבה שלהם. לך תמצא בנאדם שמוכן לכתוב על מוזיקה שהוא לא סובל בשביל תשלום זעום. 

  13. מאת גיאחה:

    נמרוד – דווקא חלוקת הרווחים הופכת קלה ומדויקת הרבה יותר במקרה הזה, כי מערכת כזו אוגרת נתונים מדויקים לחלוטין על מספר השמעות של כל אמן.
    ואני לא חושב שזה משנה מאיפה מגיע המאזין. אמן (או לייבל) שמספק את היצירות שלו ל"ענן" יתבקש לאשר שימוש בטריטוריות מסוימות (כשהתקווה היא שימוש בכל העולם). מכיוון שאתה משלם סכום קבוע כמנוי, זה לא משנה מאיפה אתה או האמן באים – הכסף נכנס ממך, ו(אמור)להגיע לאמן שאתה שומע.

    כחצי-אוף-טופיק, גם על השמעות ברדיו אפשר לעקוב בדיוק מירבי (ועושות זאת לפחות שתי חברות בארץ, המפורסמת ביניהן היא מדיה פורסט). הבעיה היא לא ביכולת לעקוב בדיוק, אלא בהתעקשות האנכרוניסטית (שלא לומר: מטומטמת להחריד) של אקו"ם להמשיך לאסוף נתוני השמעה על פי דגימה אקראית של תחנות רדיו פעמיים בשבוע, ואז לחשב אומדנים ולחלק תמלוגים על פי מדרגות – במקום לדבוק בדוחות מדויקים של נתוני אמת ולחלק לכל אמן *בדיוק* את הסכום המגיע לו.

  14. מאת דקסטר בוכניק:

    לא משנה, לא חשוב , לא אכפת, אין דבר – אלו הם רק חלק מהתרגומים לביטוי NEVERMIND.
    אז אתה אומר שהדיסק של נירוונה שקניתי ב1991 נשמע כל כך גרוע בגלל שהוא מיושן מבחינת הסאונד, ולא בגלל ששמעו אותו כבר 500 פעמים? מעניין.

  15. מאת לירן:

    כלי הנגינה החדשים – אייטם משעשע למדי.
    לגבי האלבום החדש של גרייט לייק סווימרס: מאוד מומלץ. אחד האלבומים היותר טובים שיצאו עד כה השנה.
    אייטם 25 – ענק! איך לא ידעתי על האתר הזה קודם? (:
    תודה גם על המידע לגבי דד קאב, בהחלט משמח.

    שיהיה שבוע טוב לכולם (:

  16. מאת עידו שחם:

    גיאחה, אולי תסגור עניין ותכתוב איזה פוסט אחד מפציץ על צריכת מוזיקה ופורמטיה מאשר להזליף עלינו משהו על זה כל שתי שורות? בא לי להקיא מרוב דיבור על מוזיקה ברשת.

    באנדקאמפ חמוד ביותר. גם מאוד ראוי להערכה הממשק המאוד חלק ונוח שלהם. הייתי אומר שזה יקבור את מייספייס, אבל משהו שחסר להם בגדול (וכנראה במודע) זה בדיוק כל העניין של הרשת החברתית, הדיאלוג בין האמן למאזיניו ולאמנים אחרים. אז אני בלהקה, ואני רואה שיש אנשים שמאזינים לי, איך עכשיו אני שולח להם הודעה על ההופעה הבאה שלי? פרובלמטי. גם חסר להם איזשהו אינדקס וחיפוש. אם מגיעים לעמוד הראשי חוץ מהכמה אמנים למטה אי אפשר למצוא שום דבר. איזה תסכול, דווקא בא לי לשמוע שם מוזיקה!

    באיחור קל אני רוצה להודות לך על הקישור לסרט הדוקומנטרי על גירל טוק. מתחיל חזק, קצת מעייף בהמשך, אבל סך הכל מאוד פותח את הראש לגבי סיפור הקניין הרוחני ולמה קריאטיב קומונס זה שפיות בים של קפיטליזם.

  17. מאת גיאחה:

    דקסטר – עד כמה שאני אוהב את שני הריליסים המרכזיים של נירוונה (נוורמיינד, אין יוטרו – השני יותר), הקימפרוס המטורף ששמו עליהם בזמנו מציק לי באוזן. אם אני כבר רוכש מחדש את In Utero בוויניל, וזה בהחלט אלבום שראוי להחזיק בבית בפורמט כזה, הייתי שמח לשחרר קצת את האוויר שם ולתת להפקה המעולה של סטיב אלביני את המרחב הראוי לה.

    עידו שחם – מה קורה, ניגר? :)
    אני מצב שאכתוב פוסט גדול ומפציץ על צריכת המוזיקה ופורמטיה, כי הוא יתיישן אחרי שבוע. כמו כל דבר בעונג, כשמשהו תופס יותר מתשומת לבי ומהעניין שלי, הוא מופיע בעונג במובלט יותר וביותר אייטמים, וכרגע זה מה שמעסיק אותי…

    לגבי בנדקאמפ – אני חושב שהם עושים דבר נכון מאוד. מייספייס הפך מרשת חברתית אמיתית ללוח מודעות ענק ואינטרנסטי, ויש בזה הרבה בעיה. עם זאת, כיום, כשלכל להקה יש מייספייס, פייסבוק וטוויטר, לא חסרים לה מקומות לפרסם את ההופעה או הדיסק החדש. בנדקאמפ מציע בעיניי פיתרון מושלם לאיחסון המוזיקה הדיגיטלית והצעתה לקהל. לקדם את הדיסק ששמת שם? בשביל זה תצטרך להתאמץ.
    מסכים איתך לגבי היעדר האינדקס והחיפוש.
    הסרט על גירל טוק היה כאן לפני שבועיים, חושבני. מודה שעדיין לא הספקתי לצפות בו כראוי. אולי היום…

  18. מאת jim:

    לא אהבתי את דורבנות ואני עדיין לא אוהב. צמחונאצי? תעשה לי טובה..

    האלפר'ס היא חנות מדהימה. היו תקופות שהייתי נכנס לשם בצהרים ויוצא בערב (עם מלא ספרים, כמובן).

  19. מאת בסוגרי סוגריים:

    איזה באסה עם לאסטאפאם. יחד עם זאת, ניסיתי עכשיו לשמוע דרכם וזה עובד בסדר אני חושבת.
    לא נפלתי מבאנדקמאפ, בשביל להכיר מוזיקה חדשה אני זקוקה לאיזה נגן רנדומלי כמו במכונת ההייפ או בלאסטאפאם. מעניין אם יהיה להם כזה בעתיד.

  20. מאת שיר:

    האלפר'ז אובררייטד (הו, התחושה המתוקה של התנשאות השמורה למבקרי מוזיקה אניני טעם על חנויות ספרים יד שניה!).

    לא, ברצינות. נכנסתי לשם כמה פעמים עם רשימה של ספרים שחיפשתי אחריהם, ולא מצאתי כלום – והם לא היו נדירים, רחוק מזה (כמובן, לא שאני מצפה למצוא את כל מרכיבי הרשימה, אבל קצת מתמיה בעיניי שחנות ששמעתי עליה רק טובות אף פעם לא מצליחה להחזיק משהו מרשימה של עשרות ספרים שחיפשתי/אני מחפשת אחריהם). נפלא שאפשר למצוא שם המון דברים אחרים – אבל המון דברים אחרים אני יכולה למצוא בכל חנות ספרים יד שניה. צו קריאה התל-אביבית היתה חביבה עליי הרבה יותר, עם חתול-הבית, כפי שכל חנות ספרים יד שניה המכבדת את עצמה צריכה לכלול, לעניות דעתי. אבל פיקדילי הירושלמית שולתתת1.

  21. מאת fireshine:

    ת'כלס (או תכל'ס?) העונה הכי יפה בשנה! לא רק היומולדת שלי, תחילת גלגל המזלות וראש השנה העברי הקדום, גם הטבע מתחיל מחזור חדש של אור ועירנות.

  22. מאת קסטה:

    עונג מ-ע-ו-ל-ה

    הייתי בשייקספיר אנד קו :-)

    האוזניות – אלף פאונד (לא דולר)

  23. מאת ערן מחלו:

    ספייק ג'ונז אוהב לפוצץ דברים. אגב, הוא כבר עשה סרט סקייטבורדים שלם ומדהים שנקרא YEAH RIGHT. הנה קטע ממנו, עם פסקול של פרושיאנטה:

  24. אפרופו ספרים יד שניה בירושלים שנראות כאילו יצאו מסרט – "הגלריה לספרות" ברחוב שץ. אמנם את הספר הספיציפי שחיפשתי לא היה להם, אבל היה שם המון מכל דבר אחר, ובכל פעם שחשבתי שעברתי על כל המקום, גיליתי עוד דלת, ועוד כניסה, ו*שהספרים על המדפים מסודרים בשתי שורות לעומק*!

    ואפרופו "דורבנות"? מסכימה עם jim. לכשלעצמי חשבתי שהרעיון הוא ליצור "מילון" לעברית מדוברת וסלנג מקומי. בפועל? חלק ניכר מהמילים שם מונפץ לחלוטין, ברור שהומצא רגע לפני שליחתו לאתר ונשכח רגע אחר כך.

  25. מאת יובליובליובל:

    לגבי רעיון הענן:
    למרות שהקונספט מאוד קוסם לי, תשלום חודשי בתמורה לזמינות כל פיסת מוסיקה קיימת, יש משהו שמטריד אותי. אני חושב שהבעיה עם זה היא לאן הכסף הולך בסופו של יום. יכול בקלות להווצר מצב שבו בעידן "הענן", בדיוק כמו היום, הכסף ימשיך להאגר אצל חברות התקליטים (או גרוע מכך, מפעילות "הענן" [מי שיתחזק את מצבור הדיסקים הקשיחים הענק שנדרש ליישום הרעיון] שיכולות בקלות להפוך לתאגיד רב כח ודורסני), וישאיר, כמו היום, את האמנים רעבים. דווקא הקשר הישיר שנוצר בין הצרכן לאמן, חוסר המגשרים והסוחרים בדרך, הוא מגמה שאני מברך הרבה יותר, כי זו הדרך היחידה שבה אתה כצרכן-מאזין-חובב מוסיקה יכול לדעת שהכסף ששילמת על המוסיקה ממן, בין השאר, את המשך היצירה של אותו אמן.

    אני לא פוסל את רעיון "הענן", להפך, אני פשוט חושב שזה משהו שצריך לקחת בחשבון, כי הגופים שיש באפשרותם הכלכלית לממש מייזם כזה, הם בעיקר אלו שאנחנו סולדים מהם כיום.

    איך שלא יהיה,
    אחלה עונג שבעולם!
    תודה.

  26. מאת גיאחה:

    יובל, אני מסכים איתך בעניין חלוקת הרווחים. כמו שציינתי באחת התגובות הקודמות, הענן אמור לאפשר גבייה מאוד מדויקת של תמלוגים. חלוקה מדויקת והוגנת? נו, כל עוד יש חברות תקליטים ענקיות עם משרדים נוצצים בגורדי שחקים, כנראה נמשיך לחלום על אמנים עשירים.

    ובלי קשר – מי בא לקורט ואגנר?

  27. מאת fireshine:

    הי, האוזניות האלה הן גם שלי! ובדיוק הודיעו לי אתמול ש*לא* גנבו לי אותם בפריצה לבית ההורים.
    ארץ חיות הפרא שולטת!
    דורבנות שולט (במיוחד הערך צמחונאצי)!
    אנגלמאייר שולתתתת וקורע!
    ואמנדה פאלמר יכולה לחלום שאני אוריד אותה ב128 בחינם, אם אני יכולה להוריד אותה ב320 בחינם!
    זהו, פחות או יותר.

  28. מאת מיכאל:

    אני מת על Sennheiser!

  29. מאת מיכאל:

    שוב אני. רק להשוויץ שהייתי ב-שייקספיר אנד קומפני, כשגרתי בשכונה. שם קניתי את On the Road של ג'ק קרואק המעולה

  30. מאת ירון:

    אתה מודע אליהם?
    http://www.tzsofit.co.il/index.html
    היפופוטם הדור הבא

  31. מאת מורן:

    לגבי מעבדת המדיה בג'ורג'יה טק- היא הוקמה למעשה ע"י ישראלי בשם גיל ווינברג בוגר MIT, ולפני שנתיים הם העמיסו את הרובוטים שלהם והציגו בי-ם, במעבדה. היה ממש מעניין, ונראה שהם התקדמו לא מעט http://www.moranpaz.com/images/megabeat.doc

כתיבת תגובה