24 בדצמבר 2014

אלבום השנה של רותם אור

כחלק מסיכומי השנה, פניתי לכמה אנשים עם אוזניים מעולות ושאלתי אותם מה אלבום השנה שלהם. זה מה שהיה לרותם אור להגיד על אלבום השנה שלה:

totemo

האלבום השני של TEEN, להקתה של קריסטינה "טיני" ליברסון, עם שתי אחיותיה וחברה נוספת, הוא יצירה מורכבת/מוזרה אבל פופית באותה נשימה.

אני אוהבת את חוסר הבחירה ב-The Way and Color – הוא פועל בתחום הרוק (תופים, גיטרות ובאס), אבל הוא גם מאוד אלקטרוני, וקשה להבחין איפה אחד נגמר והשני מתחיל. זה לא חדשני, אבל זה כן מרענן ומעורר. אני לא מרגישה שיש פה רצון לרצות אותי או כל מאזין אחר, וגם לזה אני מתחברת.

הרבה מלודיות שגדלות עליך, וכמה עשורים שמתערבבים פה אסוציאטיבית – זה מתחיל בסיקסטיז, עובר בסבנטיז, לא פוסח על האייטיז. ואיכשהו הסאונד כולו עדיין מאוד מעכשיו. וזה בעצם הדבר הראשון שתפס אותי – האלבום הזה נעים לי באוזן. ואחרי מספר האזנות לא מבוטל אני עדיין מוצאת רבדים חדשים שלא שמתי לב אליהם לפני כן. הקול של טיני לא גדול בכלל, הוא מאוד אוורירי ונדמה כי הוא מצוי בתוך אפקט תמידי של ויברטו. וזה דווקא משרת את השיר שמסביב, ומעניק יותר מקום להקשיב להרמוניות הקוליות העשירות ולאופי הכלים המשתנים.

השירים בו אמנם אינם אחידים ברמתם, ואולי היה עדיף לקצר קצת את האלבום, ויש גם כמה קטעים פחות ברורים, אבל האלבום כיצירה שלמה – עובד. הוא מאוד ליווה את 2014 שלי. ואם לציין את שיאי האלבום בשבילי – "Not for Long", "More Than I Ask For", "All The Same – שלושה שירים מושלמים. תקשיבו! 🙂

רותם אור הוציאה השנה את EP הבכורה הפנטסטי שלה כ-Totemo. האזינו לו כאן. הערב היא מופיעה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *