26 במאי 2017

סטרים בכורה לאלבום: נגה ארז

Noga Erez_Shoot_Tonje Thilesen copy
צילום: Tonje Thilesen

כבר כמה זמן שאני שומע את השם נגה ארז, וכמות האנשים שמדברים איתי עליה הלכה וגדלה עד למסה קריטית, שאחריה התחיל הפיצוץ: הופעות, סינגלים, החתמה בלייבל הבינלאומי City Slang, הופעות בפסטיבלים בחו״ל. כשהתחלתי לנגן בקצה את הסינגלים המעולים שלה היא כבר הייתה גבוה במסלול הנסיקה שלה, שיגיע לשיא רציני מאוד ב-2 ביוני, כשתוציא את האלבום שלה, Off the Radar.

במרץ ראיתי אותה מופיעה בפסטיבל SXSW מול קהל שלא הכיר אותה בכלל. בהתחלה הם הנהנו, ואז התחילו לתופף ברגל, ועד סוף ההופעה הקצרה הם כבר היו לגמרי שלה. זה לא מובן מאליו בשום צורה, לכבוש קהל חדש לגמרי תוך עשרים דקות, ואני מאמין שהאלבום החדש יעשה לכם כמאזינים בדיוק את מה שהוא עשה לאותם חובבי מוזיקה בטקסס.

לכן אני מבסוט במיוחד שנפלה בחלקי הזכות לנגן לכם כאן בעונג את כל האלבום החדש בהשמעת בכורה ישראלית!
תלחצו פליי, וקראו את טקסט היפה שכתבה לנו נגה במיוחד מתחת לנגן:

האלבום Off The Radar הוא פרי יצירה של עבודה משותפת שלי ושל השותף שלי אורי רוסו. אורי ואני התחלנו לכתוב שירים באופן ספונטני, כיפי וחסר מחוייבות, בלי מטרה מובהקת לאסוף את השירים לכדי אלבום. שנינו שותפים בכתיבת המילים, הלחן וההפקה באופן שוויוני. כמובן שזה משתנה משיר לשיר, אבל בכל השירים הרעיון ההתחלתי הגיע ממישהו אחד, והאחר עזר לפתח אותו. בחלק מהמקרים כתבנו את השירים ביחד מאפס.
תוך כדי העבודה על ההקלטות הופענו המון בארץ, בכל מקום שיכלנו, וגם כמופע הפותח של שלומי שבן לתקופה. אחרי תקופה הצטרף אלינו המתופף רן יעקובוביץ׳, שהרים את ההופעה החיה לגבהים חדשים. ההופעות עזרו לנו לחדד דברים לגבי ההקלטות, להבין מה עובד לנו בתחושה יותר ומה פחות, ולאט לאט נאספה כמות שירים מכובדת שמתוכה בחרנו את השירים שירכיבו את האלבום.
באוגוסט האחרון נכנסו לתמונה ׳סיטי סלנג׳, הלייבל הבינלאומי שבו אנחנו חתומים. דרך התקשורת איתם, והעובדה שהם תחמו לנו את המשך העבודה היצירתית בדד ליינים, הצלחנו לסיים את האלבום (אחרת היינו ממשיכים לנצח).
האלבום מורכב מ-15 רצועות, שרובן שירים מלאים אבל 4 מתוכן הן מעברים קצרים. כל הטקסטים במעברים מבטאים את אחד הקולות החזקים שמושמעים באלבום וזה היחסים בין האמן לקהל שלו. מאחר ומדובר באלבום ראשון, שמדבר על נושאים מאוד גלובליים ממקום מאוד אישי, הורגש הצורך לשבור את ה׳קיר הרביעי׳ בינינו לבין המאזין ולפנות אליו ישירות. הניסיון העקר של אמן לדבר אל המאזין באופן שבו הוא יבין בדיוק את הכוונה שלו, בא לידי ביטוי במעברים האלה ובעצם קושר את כל האלבום שנקרא 'Off The Radar, כותרת שלקוחה משיר שמדבר כולו על הרצון האנושי הבסיסי שלנו להיראות, להישמע, לחוות הבנה ולקבל הכרה מהסביבה המידית והלא מידית שלנו.
בשירים באלבום עיקר העיסוק הוא בנושאים שקשורים לחיים בישראל ובעולם בשנים האחרונות. תיעוד רגשי של החוויה האמביוולנטית של חיים במקום כל כך מורכב. מה שמתעד את התחושות והרעיונות האלה לדעתנו זה בעיקר ההפקה המוזיקלית, הביטים והעיבודים. וחוץ מכל הכבדות הזאת, מדובר באלבום די כיפי ורקיד, כי אנחנו מאמינים גם בבידור ובאסקפיזם ובכוח של מוזיקה לקחת את התודעה והחוויה האנושית למקומות יותר יפים.

נגה ארז תגיע ב־9 ביוני בשעה 16:00 לחנות של האוזן השלישית בתל אביב, לסשן חתימות על האלבום ולבצע כמה שירים.
האלבום יושק בהופעה בתדר ב־12 ביולי, בה יתארחו גארדן סיטי מובמנט.

3 תגובות על “סטרים בכורה לאלבום: נגה ארז”

  1. משה הגיב:

    נגה ארז היא מלכה בכל מובן המילה !!!

  2. תמיר הגיב:

    משובח, מעולה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *