ספירת העונג: Clogger
משום-מה נראה הגיוני שטקסט על לידה מחדש ידבר על הלידה מחדש של האדם כדתי, או פשוט כשונה ב-180 מעלות מאיך שהיה קודם לכן. במקרה של דייויד יוג'ין אדוארדס, הוא-למעשה Sixteen Horsepower (וכיום Woven Hand), הלידה-מחדש שמתבטאת ב-"Clogger" מסתמנת לכאורה ככזו של אדם המפנה עורף לדרכי ההתנהגות שלו בעולם עד כה ומתחיל מחדש כאדם מוסרי ורגוע. למעשה, "Clogger" הוא הרבה יותר משיר פתיחה אנרגטי שבמקרה מהווה גם שיר לידה-מחדש.
קלוגר (Clogging – ריקוד אינדיאני הקשור למוזיקת הבלו-גראס ולאפלאצ'ים, שני האחרונים היו השפעות רציניות על אדוארדס) הוא נקודת המפנה בקריירה של אדוארדס, וחשוב מכך – בכיוון האמנותי שלו. סיקסטין הורספאוור כבר עסקו בנבכי הנצרות ובנפשו של האדם ויחסיה עם האל, הם כבר היו חתומים בלייבל גדול (A&M) וקוטלגו בהגדרה המגוחכת "קאנטרי-גראנג'". עכשיו, בלייבל חדש ועצמאי (Glitterhouse), משוחרר מכבלי לחצים מסחריים ואמנותיים (לראשונה אלבום בהפקה עצמית, אחרי שג'ון פאריש הפיק את הקודם) אדוארדס משיל מעצמו את המטענים המוזיקליים-רגשיים שפרק בשני האלבומים הראשונים, מטענים שכוללים זיכרונות ואירועים מהעבר (לטענתו) ופונה לעסוק בהווה שלו.
לא מדובר בהווה במובן חיי היומיום של צחצוח שיניים, שטיפת כלים וכדומה, אלא בחיי היומיום של אדם חושב, יוצר ומרגיש, שחי חיים מורכבים ומתוחים; כאלו הנעים בין יצירה, פרנסה, משפחה הכוללת ילד עם תסמונת דאון וצלה המאיים/מנחם של הנצרות. השינוי הזה אינו רק תוכני אלא גם צורני: העולם המוזיקלי של אדוארדס הופך מורכב הרבה יותר, מופשט, שילוב של עדינות ואגרסיביות שהתפספסו באלבומים הקודמים. במקום הלחנים, הכלים והמקצבים שחזרו על עצמם (למרות שהיו מעולים) אנחנו מקבלים גיוון בלתי-נדלה, טקסטורות עמוקות, לחנים אווירתיים ואנרגטיים ותנופה רגשית שלא-מרפה.
על "Clogger" מונחת המטלה הכבדה של סימון המעבר, אבל אדוארדס מחליט לפרק אותו לכשלושה שלבים שקלוגר הוא הראשון מביניהם; הוא מתכתב מוזיקלית עם האלבומים הקודמים, סוג של דוגמה אידיאלית לכל מה שנזנח כעת, כשהמילים לועגות לאותה דמות שאדוארדס ניסה/רצה להיות. אין כאן זיוף של מעבר אלא התמודדות ישירה איתו. הרצועה השנייה באלבום היא דמות-המראה של "Clogger", חידוש מהדהד ל-"Wayfaring Stranger" המסורתי, כשרק ברצועה השלישית ("Cinder Alley" המרטיט) מושלמת הסינתזה בין שהיה עד-כה לבין שיהיה מעתה.
"Clogger" הוא הפתיחה הכי סמלית-מתוחכמת במסווה של אנרגטיות-סוערת שאני מכיר. הוא מטעה, מפתה ומכשיל. פתיחה ראויה מאין כמוה לאלבום כזה ולמסע המוזיקלי-רגשי שאדוארדס עובר ומעביר מאז 2000.
Sixteen Horsepower – Clogger
מתוך האלבום The secret south, משנת 2000
[מאת גארפילד]
קטרזיס כבר בשיר פתיחה… איזה אלבום סוחף!
אחח איזה אלבון משובח
ושיר משובח לא פחות
מה שמעניין הוא שהקשר הישיר לנצרות היא העובדה שאבא של אותו אדוארדס הוא מטיף…..
אחד מהאלבומים שהייתי חייב לקנות בויניל.