13 בדצמבר 2015

2015: אלבומי השנה של ירדן יונדר אלבוחר

Yonder2

Sexwitch – Sexwitch
אלבום הבכורה של סקסוויצ׳ הוא פרוייקט חדש המורכב מלהקת הקראוט-סייק הבריטית TOY ביחד עם נטשה קהאן הידועה בתור Bat For Lashes. שיתוף הפעולה הזה יצר תרכובת משובחת ביותר של גרוב מהפנט ביחד עם נגיעות אוריינטליות ומקצבים שבטיים. האלבום כולו הוא גרסאות קאברים לשירי פולק ישנים ממרוקו, איראן, תאילנד וארצות הברית. התאהבתי מההאזנה הראשונה. מומלץ מאוד.

Dungen – Allas Sak
אלבומם השביעי, והראשון מזה חמש שנים, של הרכב הפסיכדליה והפרוג השוודי Dungen הוא יצירה חולמנית ונוסטלגית עם סאונד שמשלב בהצלחה הפקה עדכנית ושירים עם פיל של שנות השישים והשבעים. הקטעים באלבום נעים בין שירי סייק־פופ נעימים בשוודית לקטעים אינסטרומנטלים מהפנטים. הקטע האהוב עלי באלבום הוא "Franks Kaktus", הוא פשוט עושה לי נעים ושמח בכל האזנה.

Wand – 1000 Days
וואנד הם הלהקה שהכי אהבתי להקשיב לה השנה. מלבד זה שהם הוציאו שני אלבומים מעולים, הם פשוט מצליחים לגעת בי בקטע שקשה להסביר. השירים שלהם מורכבים, מוזרים, מלודיים, רכים ורועשים בו זמנית. מבחינתי הם מגדירים מחדש את הסאונד הפסיכדלי של זמננו והאלבום הזה הוא פשוט אלבום שכל שיר בו הוא הפתעה וריגוש.

Fuzz – ||
אין לי הרבה מה לומר על פאזז חוץ מזה שמדובר בלהקת הגאראג׳ הכי חמה בעולם כרגע, ובצדק. המנהיג שלהם הוא טיי סגאל וזה אומר המון, והאלבום החדש נותן בראש עם סייק גאראג׳ בלוזי משובח ולא מתפשר. יאללה, שיבואו לארץ כבר.

Thee Oh Sees – Mutilator Defeated At Last
אחחחח כמה שאני אוהבת את הלהקה הזאת. כל אלבום חדש שהם מוציאים הוא פשוט חגיגה לאוהבי הז׳אנר, שלא לדבר על ההופעות שלהם, שהן בלי ספק הדבר הכי משוגע שייצא לכם לראות. ג׳ון דוייר (מנהיג הלהקה) הוא אידיאליסט ופרפקציוניסט שלא מתפשר על החדשנות והיצירתיות ואין ספק שהם עומדים במשימה שוב ושוב. אל תפסיקו לעולם!


כחלק מהמצעד השנתי המשותף של רדיו הקצה ועונג שבת, אפרסם כאן במהלך כל דצמבר פוסטים אורחים של אנשי הקצה המעולים, עם הבחירות האישיות שלהם. קחו את זה כרשימת המלצות מאנשים שנושמים, לועסים ומוציאים מהשיניים עם קיסם מוזיקה חדשה, ולכו להצביע.

יונדר, או בשמה המקורי ירדן אלבוחר, עורכת ומשדרת בקצה בימי שלישי, עורכת את היונדרטייפס האגדיות ומתקלטת בכל מקום שמכבד את עצמו.

להצבעה למצעד השנתי של רדיו הקצה ועונג שבת | לכל סיכומי 2015 בעונג

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *