13 בפברואר 2013

בלנטיינ'ס דיי: הבחירה של רייסקינדר

רייסקינדר בהופעה[פוסט מסחרי]

השבוע יצוין בעולם יום האהבה, או ולנטיינ'ס בלעז. אבל לנו כבר יש יום אהבה אחד, ויש הטוענים שגם הוא יותר מדי, אז גם ולנטיינ'ס? ויסקי הוא משקה של בודדים, וויסקי בלנטיינ'ס החליטו להעלות על נס את הבוז לוולנטיינ'ס דיי. לכבוד העניין הם מזמינים אתכם להתחבר לשבור הלב או לציניקן הפנימי שבכם, ולקפוץ לבחור בפייסבוק שלהם את שיר האהבה-שנאה הטוב בכל הזמנים.

הזמנתי כמה מוזיקאים עצמאיים שאני אוהב לבחור את שירי האהבה-שנאה האהובים עליהם. אתם מוזמנים להוסיף את שלכם – רצוי בעמוד של בלנטיינ'ס (אני לא מחלק בקבוקי ויסקי, הם כן) אבל אפשר גם פה בתגובות בצירוף נימוקים. האם השיר שבחרתם אהוב עליכם כי הוא מצחיק? כי הוא דוקר בדיוק איפה שכואב? כי הייתם רוצים לצרוח אותו למישהו ספציפי באוזן? ספרו ספרו.

על רייסקינדר כתבתי בעונג לא מעט בשנים האחרונות. הוא אחד האמנים האהובים עליי בארץ, ואם עדיין לא ראיתם אותו לייב אז עופו לי מהבלוג ולכו עכשיו (לא אכפת לי אם הוא לא מופיע ברגע זה ממש! תארגנו משהו!). האלבום החדש שלו, קוסמי, מחכה לכם בבנדקאמפ ולמתחילים אני ממליץ בחום על ההופעה המעולה שלו בבית ריק, שאפשר לשמוע ולהוריד בחינם בבנדקאמפ של נו קואסט.

רייסקינדר הוא לא ממש מהאנשים שישירו שירי אהבה (יש אנשים שטוענים שהוא לא שר שירים באופן כללי), אולי חוץ מ"קוסמי" עם השורה הרומנטית "יש בנות שהולכות לכלא \ אבל היא לא אחת מאלה". אז עניין אותי במיוחד איזה שיר הוא יבחר כשיר השנאה שלו לוולנטיינ'ז דיי.

"אני מניח שזה שיר השנאה האהוב עלי", כתב לי רייסקינדר על השיר האדיר "Motherfucker" של בק, כי "יש בו הכל, פידבקים, שירה מלוכלכת, סאונד לפרצוף, בקיצור המדיום הוא המסר". והמסר הוא לך תזדיין, בן זונה. אגב, אין לי מושג אם הקליפ הזה הוא הקליפ הרשמי של השיר או שהוא קליפ חובבים – אצל בק בניינטיז קשה לדעת – אבל הוא הורס. והסוף שלו גאוני.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *